Historia modelu Campagnola rozpoczęła się w roku 1951, kiedy Fiat wprowadził na rynek bezkompromisowy offroad o tej samej nazwie. Projektant Dante Giacosa i konstruktorzy Fiata bazowali na popularnym modelu Jeep Willys. Fiat Campagnola cechował się lekką, ale masywnąbudową, napędem na wszystkie koła, czterostopniową skrzynią biegów i benzynowym silnikiem o mocy 40 kW (54 KM), który umożliwiał osiągać prędkość maksymalną 100 km/h, a zużycie paliwa sięgało granicy 12,1 l/100 km. Rozmiary zewnętrzne Fiata Campagnola były odpowiednie do jazdy w terenie – szerokość zaledwie 148 cm, długość 364 cm.
Dwa lata później gama silnikowa poszerza się o pierwszy silnik wysokoprężny. W lecie 1974 pojawiła się nowa wersja – większy i bardziej komfortowy model, który mógł pomieścić do siedmiu pasażerów. Samochód stopniowo modyfikowano, w roku 1979 pojawiła się nowa generacja, a osiem lat później zakończono produkcję auta.
Teraz na rynek trafia nowa wersja bazująca na modelu Iveco Massif. Offroad Iveco Campagnola o rozmiarach zewnętrznych (dł. x szer. x wys.) 4248 x 1750 x 2050 mm i rozstawie osi o długości 2452 mm oferuje w terenie doskonałe właściwości jezdne. Napęd zapewnia 3-litrowy turbodiesel zapożyczony z dostawczaka Iveco Daily. Jednostka oferuje moc 130 kW (177 KM) i moment obrotowy 400 Nm, tak więc siły do jazdy w terenie jest pod dostatkiem. Iveco Campagnola przystosowane jest również do brodzenia w zanurzeniu 500 mm. Chociaż 3-drzwiowe Iveco przeznaczono przede wszystkim do jazdy w terenie, spokojnie można wyjechać w nim również na drogi asfaltowe.