Logo
WiadomościAktualnościIzera z przodu miała wyglądać jak Volvo. Zdjęcia, które wyciekły, nie dowodzą, że powstanie

Izera z przodu miała wyglądać jak Volvo. Zdjęcia, które wyciekły, nie dowodzą, że powstanie

"Super Express" we wtorek pisze, że dotarł do zdjęć nowego projektu polskiego samochodu elektrycznego Izera, co dowodzi, że auto wciąż powstaje, tylko w tajemnicy. Nic z tych rzeczy. Izera nie powstanie. "Auto Świat" rozmawiał z przedstawicielami spółki ElectroMobility Poland, która auto miała budować. Nie tylko to, co usłyszeliśmy, dowodzi temu, że nikt w tajemnicy Izery nie przygotowuje.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Czy makieta Izery dowodzi, że projekt wciąż trwa?
Kto był odpowiedzialny za makietę Izery?
Gdzie znajduje się makieta Izery?
Jakie są nowe cele ElectroMobility Poland?

Izera nie powstanie, mimo że z przodu miała wyglądać jak Volvo

Pod koniec 2023 r. we Włoszech wąskie grono polskich dziennikarzy widziało makietę najnowszego projektu Izery. Zdjęcia były pilnie strzeżoną tajemnicą. Jeden z dziennikarzy "Auto Świata" tę makietę widział i choć nie może potwierdzić, czy widział to, co przedstawiają zdjęcia "Super Expressu" (groźba wysokiej kary finansowej, o której mówi klauzula poufności podpisana przed wyjazdem do Włoch), to ja się domyślam, że widział dokładnie to. Dlaczego, by zobaczyć makietę, musiał jechać do Włoch?

Izera pierwotnie miała wyglądać tak. Projekt Pininfariny jest zupełnie inny
Izera pierwotnie miała wyglądać tak. Projekt Pininfariny jest zupełnie innyElectroMobility Poland / mat. prasowe

Bo za ostatni projekt Izery odpowiadało słynne, włoskie studio Pininfarina. Złota makieta (w naszej galerii można zobaczyć stary, znany wszystkim projekt Izery) musiała trafić do Polski, bo dlaczego miałaby być magazynowana we Włoszech? Wiemy, że stoi gdzieś w Warszawie i marnieje. I wcale nie jest dowodem toczących się prac nad Izerą. To pomnik dowodzący porażki tego projektu.

EMP ma już inne cele, o których wielokrotnie mówiliśmy publicznie. Skupiamy się na pozyskaniu partnera strategicznego do stworzenia klastra elektromobilności

- powiedział w rozmowie z Auto Światem Paweł Tomaszek z EMP.

Izera i Pininfarina — co makieta robiła we Włoszech?

Jak wspomniałem, jeden z dziennikarzy Auto Świata, Krzysztof Grabek, widział makietę Izery na żywo, podczas podróży do Włoch. Pisał wówczas tak:

Współpraca EMP z legendarnym włoskim studiem stylistycznym jest o tyle wyjątkowa, że w projekcie liczy się zdanie nie tylko zespołu designera Marco Giumentaro. Czynny udział w procesie projektowym bierze także Tadeusz Jelec, spod którego ręki swego czasu wychodziły najnowsze modele Jaguara. Teraz wraz z Łukaszem Maliczenką, dyrektorem ds. rozwoju produktu w EMP, i Piotrem Dominikiem, kierownikiem ds. strategii marki w EMP, odsłania przede mną i czterema innymi dziennikarzami tajniki wyglądu pierwszego polskiego SUV-a.

Całą jego relację przeczytacie tutaj: Izera. Widziałem NOWY projekt polskiego auta, ale nie mogę powiedzieć, jak wygląda

Udostępnij:
Powiązane tematy: Izera Pininfarina
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium