Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Izera

Izera

Pokazują Izerze, jak to się robi. W Kleszczowie powstaje fabryka polskich elektryków
EV

Pokazują Izerze, jak to się robi. W Kleszczowie powstaje fabryka polskich elektryków

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Izera z przodu miała wyglądać jak Volvo. Zdjęcia, które wyciekły, nie dowodzą, że powstanie
Aktualności

Izera z przodu miała wyglądać jak Volvo. Zdjęcia, które wyciekły, nie dowodzą, że powstanie

Chiński gigant interesuje się Polską. Jest wiele ciekawych wątków, w tym upadła Izera. Pospekulujmy
Aktualności

Chiński gigant interesuje się Polską. Jest wiele ciekawych wątków, w tym upadła Izera. Pospekulujmy

BYD to największy na świecie producent samochodów elektrycznych. Jak dowiedział się Auto Świat, Chińczycy zwrócili się do Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu z prośbą o informacje dotyczące możliwości inwestycyjnych w Polsce. Wiemy też, że w Chinach odbyło się spotkanie PAIH-u z BYD, w którym brali też udział przedstawiciele spółki odpowiedzialnej za upadły polski samochód elektryczny Izera.

Spółka od Izery wydała oświadczenie po ruchu Chińczyków
Wiadomości

Spółka od Izery wydała oświadczenie po ruchu Chińczyków

Nic się nie stało — tak można podsumować oświadczenie, które wydała spółka ElectroMobility Poland po ogłoszeniu, że Jameel Motors i Geely Auto podpisały umowę dotyczącą dystrybucji pojazdów osobowych z napędami alternatywnymi (NEV) w Polsce. W sumie trudno nie zgodzić się z tym, że nic się nie stało. W końcu Geely, niegdyś faktyczny partner EMP, dziś formalnie partnerem polskiej spółki nie jest. Żadna umowa nie obowiązuje.

Chińczycy chcą kupić fabryki Volkswagena. To koniec marzeń o produkcji aut w Jaworznie?
Auto Świat

Chińczycy chcą kupić fabryki Volkswagena. To koniec marzeń o produkcji aut w Jaworznie?

Borykający się z problemami Volkswagen w najbliższym czasie zamierza zamknąć część swoich zakładów produkcyjnych w Niemczech. Powody: wysokie koszty produkcji i niedostateczna wydajność. Dla inwestorów z Chin to nie problem – chińskie koncerny motoryzacyjne chcą odkupić likwidowane zakłady i przenieść część produkcji do Niemiec, omijając unijne cła. Czy to może pokrzyżować plany ściągnięcia chińskich inwestorów do Polski?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
MAP robi porządki w spółce budującej Izerę. Jest nowy prezes, jest nowy zarząd
Wiadomości

MAP robi porządki w spółce budującej Izerę. Jest nowy prezes, jest nowy zarząd

Można by było to odczytywać jak kolejne, nic nie znaczące rozgrywki personalne, gdyby nie to, kto znalazł się w nowym zarządzie spółki ElectroMobility Poland, odpowiedzialnej za budowę Izery.

Były szef Izery zaskakuje. Sprzedaje Żuka z instalacją LPG
Aktualności

Były szef Izery zaskakuje. Sprzedaje Żuka z instalacją LPG

Piotr Zaremba od 2018 r. do kwietnia 2024 był prezesem spółki ElectroMobility Poland – spółki, która miała (i niewykluczone, że wciąż jeszcze ma) w planach uruchomienie produkcji "polskiego auta elektrycznego" Izera. Wielu krytyków zarzucało prezesowi Zarembie, że na motoryzacji się nie zna, że nie miał z nią nigdy nic wspólnego. Oferta, która ukazała się niedawno w mediach społecznościowych, stawia jednak byłego już prezesa w zupełnie innym świetle. Jakiego prywatnego samochodu chce się pozbyć Piotr Zaremba?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Tajemniczy elektryk z Polski przyłapany na autostradzie w Szwecji. Czy to Izera?
Wiadomości

Tajemniczy elektryk z Polski przyłapany na autostradzie w Szwecji. Czy to Izera?

Carup.se opublikował nadesłane przez czytelnika zdjęcie zakamuflowanego pojazdu z polską tablicą rejestracyjną. Jest zielona, więc oznacza, że auto ma napęd elektryczny. Szwedzki serwis motoryzacyjny przypuszcza, że może to być Izera.

Izera znów będzie miała nowego prezesa. Regulski odwołany po niecałym miesiącu
Wiadomości

Izera znów będzie miała nowego prezesa. Regulski odwołany po niecałym miesiącu

Jak ustalił Business Insider, nastąpi kolejna w ostatnim czasie zmiana na stanowisku prezesa ElectroMobility Poland, czyli spółki odpowiedzialnej za projekt polskiego samochodu elektrycznego Izera. Piotr Regulski został odwołany po niecałym miesiącu od chwili objęcia tego stanowiska. Podobno jest to efekt nacisków rządu.

W końcu możemy mieć przełom w sprawie Izery. Minister zapowiada pieniądze
Wiadomości

W końcu możemy mieć przełom w sprawie Izery. Minister zapowiada pieniądze

W Krajowym Planie Odbudowy (KPO) nie ma żadnych umów i zapisów, które dotyczyłyby Izery, ale są tam środki, które można przeznaczyć na ten projekt. Jak przekazała dla PAP minister funduszy i polityki regionalnej, chodzi konkretnie o 5 mld zł. Wspomniała też, jak idą rozmowy z chińskim partnerem w sprawie polskiego auta.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Zajrzeliśmy do kuluarów Izery. Działy się tam rzeczy przygnębiające. I wciąż się dzieją
Wiadomości

Zajrzeliśmy do kuluarów Izery. Działy się tam rzeczy przygnębiające. I wciąż się dzieją

To, co działo się w kuluarach Izery od początku jej powstania, każe z niepokojem spoglądać na wszystkie wielkie projekty, w które zaangażowany jest budżet państwa.

Duże zmiany w Izerze. Zarząd EMP ma nowego prezesa
Wiadomości

Duże zmiany w Izerze. Zarząd EMP ma nowego prezesa

Zmiany w ElectroMobility Poland (EMP), czyli spółce zajmującej się rozwojem polskiego samochodu elektrycznego Izera. Na fotelu prezesa zarządu zasiadł Piotr Regulski, zastępując Pawła Ponetę.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
W co gra Europa z Chinami, a w co Chiny z Europą? I co ma do tego wszystkiego Izera?
Wiadomości

W co gra Europa z Chinami, a w co Chiny z Europą? I co ma do tego wszystkiego Izera?

Chiny sprytnie wykorzystują przemianę energetyczną Europy. Dziś zdominowały już rynek fotowoltaiki na Starym Kontynencie. To samo chcą zrobić na rynku aut elektrycznych. Jak Europa chce z tym walczyć? Paradoksalnie - przyciągając na Stary Kontynent chińskie inwestycje. Po co? I co ma do tego polska Izera?

Izera. Jest pozwolenie na budowę fabryki. "To jest właśnie ten moment"
Wiadomości

Izera. Jest pozwolenie na budowę fabryki. "To jest właśnie ten moment"

ElectroMobility Poland (EMP) otrzymało pozwolenie na budowę fabryki polskiego samochodu elektrycznego Izera – wynika z dokumentów, do których dotarł "Auto Świat". Ponadto rząd zakończył już własny audyt spółki. Znamy jego wyniki.

Izera dzieli rząd. "Chińczycy zaraz się stąd wyniosą, a nam zostanie wycięty las"
Wiadomości

Izera dzieli rząd. "Chińczycy zaraz się stąd wyniosą, a nam zostanie wycięty las"

— Jak tak dalej pójdzie, to Izera za chwilę upadnie. Dostaliśmy na tacy gotowca, projekt zaudytowany przez NIK i niezależną firmę zewnętrzną. Plan na Izerę powinniśmy mieć już dawno temu gotowy i dziś ogłaszać, że PiS przez lata nie potrafił ruszyć z budową fabryki, a nam wystarczyło na to kilka miesięcy — mówi w rozmowie z Auto Światem osoba z kręgów rządowych.

Prezes spółki budującej Izerę odwołany. Jest nowy, ale tylko na chwilę
Wiadomości

Prezes spółki budującej Izerę odwołany. Jest nowy, ale tylko na chwilę

Zmian w Izerze ciąg dalszy. Po niedawnej przebudowie rady nadzorczej, przyszedł czas na nowego prezesa ElectroMobility Poland. Ze stanowiskiem pożegnał się Piotr Zaremba, który piastował to stanowisko od kwietnia 2018 r. Jego miejsce zajął obecny prezes Tauron Inwestycje. Ale tylko na chwilę.

Izera wybudza się z letargu. Wykonawca fabryki w Jaworznie wyłoniony
Wiadomości

Izera wybudza się z letargu. Wykonawca fabryki w Jaworznie wyłoniony

Izera wybudza się z letargu. Spółka ElectroMobility Poland właśnie podpisała list intencyjny ze zwycięzcą przetargu na wybudowanie fabryki polskich samochodów elektrycznych w Jaworznie. Spółka Mirbud chce postawić obiekt w ciągu zaledwie 23 miesięcy.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nie było i nie ma żadnego audytu Izery. Pomysłu na jej przyszłość też nie, choć jest jeden scenariusz
Wiadomości

Nie było i nie ma żadnego audytu Izery. Pomysłu na jej przyszłość też nie, choć jest jeden scenariusz

Przez ostatnie tygodnie rząd odmieniał słowo audyt przez wszystkie przypadki, twierdząc, że dokonuje kontroli spółki odpowiadającej za Izerę. Tymczasem żaden audyt nie miał i nie ma miejsca. 17 stycznia wysłaliśmy do pięciu ministerstw i kancelarii premiera pytania o Izerę. Zaczęliśmy dopytywać o projekt w nieoficjalnych rozmowach. W nich urzędnicy byli znacznie bardziej rozmowni.

Morawiecki: nigdy z moich ust nie padła obietnica miliona samochodów elektrycznych
Wiadomości

Morawiecki: nigdy z moich ust nie padła obietnica miliona samochodów elektrycznych

Mateusz Morawiecki, były premier, odpowiadał w Radiu Zet na pytania zadawane mu przez redaktora Bogdana Rymanowskiego. Poruszono m.in. kwestie rozwoju elektromobilności i projektu "narodowego auta elektrycznego Izera". Odpowiedzi polityka mogą wprawić w osłupienie. Wszystkim nam się tylko wydawało?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Turecki Togg prześcignął Izerę już o dwa modele. Do SUV-a dołącza 435-konny fastback
Wiadomości

Turecki Togg prześcignął Izerę już o dwa modele. Do SUV-a dołącza 435-konny fastback

Izera utknęła w wyciętym lesie, a Turcy właśnie pokazali w Las Vegas drugi samochód. Togg T10F to atrakcyjnie narysowany fastback, który będzie sprzedawany także w państwach europejskich. "Turecka Izera" od zeszłego roku produkuje już i dostarcza klientom SUV-a T10X.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Zmarnowaliśmy ostatnie osiem lat. Jak przegrywamy walkę o elektromobilność [ANALIZA]
Wiadomości

Zmarnowaliśmy ostatnie osiem lat. Jak przegrywamy walkę o elektromobilność [ANALIZA]

Mateusz Morawiecki, jeszcze jako wicepremier w rządzie Beaty Szydło obiecywał, że do 2025 r. po polskich drogach jeździć będzie milion aut elektrycznych. Później, w 2021 r., już jako premier twierdził, że "Polska już dziś jest liderem elektromobilności w Europie" – wówczas z obiecywanego miliona zarejestrowanych było dopiero ok. 16 tys. aut na prąd, podczas gdy np. w Niemczech było ich ponad 600 tys. sztuk. Elektromobilność to jedna z tych dziedzin, w których rzeczywistość najbardziej rozjeżdża się z deklaracjami i obietnicami odchodzącego rządu.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Widziałem nową Izerę projektowaną we współpracy z Włochami, ale nie mogę powiedzieć, jak wygląda
Aktualności

Widziałem nową Izerę projektowaną we współpracy z Włochami, ale nie mogę powiedzieć, jak wygląda

W siedzibie Pininfariny w Turynie trwają gorączkowe prace nad "zamrożeniem" finalnego wyglądu SUV-a Izery. Na chwilę przed tym wydarzeniem miałem okazję obejrzeć z bliska projekt na obecnym etapie, a nawet... coś zasugerować. Ujrzenie przyszłego polskiego auta w sali obok muzeum wypełnionego ikonami motoryzacji (m.in. ferrari, lanciami czy alfami romeo) to niezwykłe doświadczenie. Polski samochód elektryczny będzie wyglądać inaczej niż prototypy, które do tej pory pokazywano szerszej publiczności.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.