• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Izera

Izera

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Izera: los polskiego auta na prąd poza kontrolą producenta?

Plan zakłada, że najpóźniej za 2,5 roku z taśm produkcyjnych fabryki w Jaworznie zjadą pierwsze samochody marki Izera, a wkrótce potem poziom produkcji osiągnie wartość 60 tys. egzemplarzy rocznie, docelowo nawet 150 tys. sztuk. Trwają prace nad projektem fabryki, ale w miejscu, gdzie ma ona stanąć, rośnie las. Nie udało się dotąd załatwić także kilku innych kluczowych spraw związanych z produkcją Izery, ale osoby zaangażowane w projekt są dobrej myśli.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Projekt Izera nabiera tempa, ale kiedy zobaczymy jeżdżące auto?

Spółka ElectroMobility Poland odpowiedzialna za przygotowanie i wdrożenie do produkcji polskiego samochodu elektrycznego Izera ogłasza wkroczenie projektu do następnej fazy realizacji i zatrudnia profesjonalnych menadżerów motoryzacyjnych związanych wcześniej z takimi koncernami jak General Motors i Kia.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Izera pod naszą lupą. Dokąd "dojechał" polski samochód elektryczny?

Od hucznej premiery polskiej marki samochodów elektrycznych minął ponad rok, a nie wystartowała jeszcze nawet budowa fabryki (bo nie miała gdzie). Wokół Izery narosło w tym czasie sporo kontrowersji, z którymi mierzy się dziś spółka ElectroMobility Poland. Mówimy "sprawdzam" i pytamy u źródła o stan faktyczny polskiego "elektryka".

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Wycięcie lasów pod budowę fabryki aut przegłosowane. Lex Izera przepchnięte przez PiS

Nowe przepisy mają pozwolić na zmianę gruntów m.in. pod budowę fabryki samochodów elektrycznych Izera. W trakcie ostatniego posiedzenia Sejm nie poparł uchwały Senatu ws. odrzucenia specustawy dotyczącej pozyskania gruntów leśnych pod inwestycje w Jaworznie i Stalowej Woli.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Państwo zapłaci za narodowe auto na prąd. Na początek ćwierć miliarda złotych

Umowa podpisana: Skarb Państwa kupi nowe akcje spółki ElectroMobility Poland za 250 mln zł, stając się głównym udziałowcem EMP. Dotychczasowi udziałowcy spółki będą podsiadać pakiety mniejszościowe. To dopiero początek wydatków – jeśli wszystko pójdzie dobrze, zaprojektowanie samochodu, zakup technologii i postawienie fabryki pochłonie 5 mld zł.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Polskie auto na prąd we współpracy z Toyotą? Wyciekł e-mail Michała Dworczyka

Lokalizacja fabryki samochodów Izera w Jaworznie nie jest przesądzona, a powodzenie projektu w obecnym kształcie niepewne – wynika z przecieku e-maila Michała Dworczyka do premiera Mateusza Morawieckiego. Zdaniem Dworczyka szanse powodzenia projektu wzrosłyby skokowo, gdyby udało się budować Izerę we współpracy z Toyotą, co nie jest wykluczone.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Państwo zajmie się produkcją aut na prąd. To będzie kosztowna nauczka?

Nazwę Izera powinno się zmienić na Ostrołęka II. Ostrołęka II Coupe – żartują po cichu eksperci związani z elektromobilnością. Nie ma jednak powodu do żartów: minister klimatu Michał Kurtyka zapowiada, że państwo wejdzie do gry jako główny inwestor. Oznacza to ogromne koszty: wydatki na budowę i przygotowanie produkcji oceniane są na 4-5 mld zł. Ale to dopiero początek, bo nikłe są szanse, aby produkcja samochodu na prąd budowanego w Polsce na licencyjnych podzespołach mogła być kiedykolwiek rentowna.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Izera musi powstać zanim Kowalski zakocha się w Volkswagenie

Musimy się śpieszyć, żeby zaoferować Kowalskiemu polski samochód elektryczny, zanim zakocha się np. w elektrycznym volkswagenie – mówi w środowym "Pulsie Biznesu" prof. Piotr Moncarz z rady nadzorczej ElectroMobility Poland, spółki odpowiedzialnej za polską markę aut elektrycznych.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Budowa fabryki Izery w Jaworznie - na przeszkodzie stanął... las

Czy budowa fabryki narodowego samochodu na prąd potknie się na pierwszej z setek spodziewanych przeszkód? Dziś okazuje się, że „ta jedyna” działka, jaką wybrano spośród wielu potencjalnych lokalizacji, to las, na którego wycięcie nie chcą zgodzić się Lasy Państwowe.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Jest lokalizacja fabryki Izery. I przesunięcie terminu produkcji

Fabryka Izery powstanie w Jaworznie, budowa ma się rozpocząć pod koniec przyszłego roku, a produkcja – w 2024. Do tego czasu obok fabryki i tysięcy wykwalifikowanej kadry musi powstać gotowy do produkcji, przetestowany projekt – na razie jest jedynie makieta zdolna do powolnego przemieszczania się.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Polskie auto na prąd gotowe i jeździ – sami zobaczcie! Tylko czy aby na pewno?

Trwa kampania promocyjna narodowego auta na prąd – Izery. Reklamowanie rzeczy, która nie jest produkowana i szybko nie będzie, a co za tym idzie nie można jej kupić, może wydawać się dziwne. Musi być w tym jednak ukryty cel – prawdopodobnie właśnie ważą się losy tego przedsięwzięcia

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Jeżdżąca Izera - propagandowy fejk na drodze S2?

Udziałowcy polskiego samochodu na prąd marki Izera – czyli każdy, kto w domu korzysta z energii elektrycznej – w ostatnich dniach mogli zobaczyć, za co płacą: jeżdżącą Izerę zaobserwowano, a raczej zaprezentowano na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy. Skończyli ją? Już jeździ? Sprawdzamy!

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Izera na polskich drogach - pierwsza jazda po zamkniętej obwodnicy

Polskie auto elektryczne Izera można już podziwiać nie tylko na zdjęciach czy zamkniętych prezentacjach, ale także na drodze. Prototypowy egzemplarz hatchbacka pojawił się na zamkniętej dla ruchu drodze wielopasmowej. GDDKiA udostępniła zamknięty odcinek drogi ekspresowej S2.

Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Auta na prąd skrajnie niepraktyczne, a projekt „Izera” skończy się katastrofą?

Świadectwo „absurdalnej gigantomanii obecnego obozu” większe niż Centralny Port Komunikacyjny, projekt wyłącznie polityczny i propagandowy – tak polską markę samochodów elektrycznych Izera podsumował na łamach Onetu Łukasz Warzecha. Zdaniem publicysty polityka UE odnośnie aut elektrycznych „wykoślawia rynek”, a samochody elektryczne pozostają skrajnie niepraktyczne. I to wszystko prawda, ale... nie do końca.

Redakcja poleca
Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

Izera – to nowa marka polskich aut elektrycznych. Tak mają wyglądać jej pierwsze modele

Istniejąca od 2016 roku spółka Electromobility Poland, powołana przez kontrolowane przez państwo koncerny energetyczne zaprezentowała w końcu nazwę i logo nowej marki, a także dwa modele, które mają trafić do produkcji w 2023 roku. O polskim aucie wiemy więc nieco więcej niż dotychczas, ale wciąż pozostaje wiele niewiadomych.

Materiały Premium

  • Jaka przyczepa na kategorię B?

    Jaka przyczepa na kategorię B? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Po ostatniej zmianie przepisów mówiących, kto, czym i jaką przyczepę może ciągnąć, komplikacje sięgnęły zenitu. Dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie pokrywają się z prawnymi ograniczeniami.

  • Silnik 1.6 HDi – poznaj wszystkie wady tego diesla

    Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

  • Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

    Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

  • Słowenia, Szwajcaria – poradnik wakacyjny

    Słowenia, COVID-19: od 21 lutego, by przekroczyć granicę, nie jest wymagane szczepienie przeciwko COVID-19. Nie obowiązują testy ani kwarantanna. Obowiązuje noszenie maseczek w przestrzeni zamkniętej (np. w punktach handlowych i usługowych, środkach komunikacji zbiorowej, na przystankach, w szpitalach i innych placówkach służby zdrowia, urzędach, muzeach, teatrach, kinach itp.).

  • 10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

    Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

  • Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

    Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

  • Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

    Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

  • Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

    Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

  • Peugeot 407 (2004-11) – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości

    Polecamy tylko zadbane „407-ki” z końcowych lat produkcji. Ceny takich aut nie są wygórowane. W czym tkwi haczyk? Po pierwsze, nie jest to samochód, za którym ustawiają się kolejki na rynku wtórnym.

  • Honda Accord VII (2003-08) – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia

    Choć ceny Hondy Accord spadły już do poziomu kilkunastu tysięcy złotych (dużo ofert w przedziale 17-20 tys. zł), to nadal w relacji do wieku są wyższe niż u wielu klasowych rywali z wtórnego rynku. Czy to uzasadniony wydatek? W większości przypadków – tak. W końcu rocznik nie jest najważniejszy.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech