Auto Świat EV Wiadomości Turecki Togg prześcignął Izerę już o dwa modele. Do SUV-a dołącza 435-konny fastback

Turecki Togg prześcignął Izerę już o dwa modele. Do SUV-a dołącza 435-konny fastback

Izera utknęła w wyciętym lesie, a Turcy właśnie pokazali w Las Vegas drugi samochód. Togg T10F to atrakcyjnie narysowany fastback, który będzie sprzedawany także w państwach europejskich. "Turecka Izera" od zeszłego roku produkuje już i dostarcza klientom SUV-a T10X.

Togg T10F to drugi model "tureckiej Izery". My nie mamy jeszcze żadnegoTogg

Nie chcemy nic nikomu wypominać, ale przy obserwowaniu rozwoju tureckiej marki Togg, trudno nie odnieść się do Izery. Podczas gdy polski elektryczny SUV nadal stoi w formie makiety w siedzibie Pininfariny, Turcy szykują się do wdrożenia do produkcji już drugiego modelu. Togg T10F ma przyciągnąć fanów sedanów, które w kraju nad Bosforem nadal cieszą się dużą popularnością. Ciekawostka: kultowe włoskie studio odpowiada także za stylistykę tureckich aut.

Turecki Togg ma już dwa auta przewagi nad Izerą

Na początku 2023 r. w tureckiej fabryce w Gemlik ruszyła właściwa produkcja seryjna elektrycznego SUV-a T10X. Pierwsze auta trafiły do klientów w maju ubiegłego roku, a według zapowiedzi prezydenta Erdoğana od 2025 r. samochody mają być eksportowane do krajów europejskich. W tym samym roku na rodzimym rynku zadebiutuje elektryczny sedan pokazany na targach CES w Las Vegas, a już w 2026 r. będzie wysyłany także do Europy. Izero, ucz się!

Turecki elektryczny SUV Togg T10X
Turecki elektryczny SUV Togg T10XTogg

Togg T10F będzie sedanem, ale niekoniecznie "dla ludu"

Ogłaszając plany stworzenia nowej marki, prezydent Turcji mówił o "elektrycznym sedanie dla ludu". Projekt potoczył się jednak inaczej. Zamiast niego pojawił się kosztujący blisko 225 tys. zł SUV (cena w dniu premiery), co jest kwotą dość abstrakcyjną dla przeciętnego Turka. Zaprezentowany w Las Vegas "prestiżowy fastback" też raczej tani nie będzie, ale Togg nie ogłosił jeszcze cennika.

Togg T10F ma mniej ostentacyjną stylistykę – nie znajdziemy w nim tylu krągłości i chromowanych elementów co w T10X. Ma klamki zlicowane z blachą drzwi, LED-owe reflektory i diodową listwę łączącą tylne lampy. Kamery zamiast bocznych lusterek będą w opcji, podobnie jak cztery ekrany w desce rozdzielczej, które wymagają dopłaty nawet w Porsche.

Togg T10F i symbol Turcji, czyli kolorowe balony w Kapadocji
Togg T10F i symbol Turcji, czyli kolorowe balony w KapadocjiTogg

Togg T10F będzie mieć 500-litrowy bagażnik i dwie konfiguracje napędu – z jednym silnikiem napędzającym tylną oś (218 KM, 350 Nm) lub dwoma przekazującymi moment na obie osie (435 KM, 700 Nm). Pierwszy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 s, a drugi w 4,6 s. Szybkie ładowanie prądem stałym (DC) o mocy 180 kW ma zajmować 28 minut (20-80 proc.). Inne dane producent poda bliżej lokalnej premiery.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:TurcjaIzerasedan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków