Logo

Zajrzeliśmy do kuluarów Izery. Działy się tam rzeczy przygnębiające. I wciąż się dzieją

  • Projekt polskiego samochodu elektrycznego został skompromitowany już na starcie przez polityczne rozgrywki. Jak ustalił "Auto Świat", konkurs na karoserię auta miał skompromitować ówczesnego ministra energii Michała Kurtykę
  • Opóźnienia związane z przygotowaniem terenu pod budowę fabryki były efektem innej politycznej walki — między Mateuszem Morawieckim a Zbigniewem Ziobro
  • Zmiana rządu nie zmieniła podejścia do Izery. Ta wciąż pozostaje elementem partyjnych rozgrywek. Osoba z Ministerstwa Aktywów Państwowych opowiedziała nam, jaki jest pomysł na Izerę
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

To polityka w jej najgorszym wydaniu. Izera to historia podkładanych nóg przez koalicyjnych kolegów, zmiennych koncepcji i mieszanki kompetencji ze skrajną niekompetencją. Przez ostatnie tygodnie "Auto Świat" rozmawiał z wieloma przedstawicielami poprzedniego i obecnego rządu, z urzędnikami wysokiego i niskiego szczebla, z ludźmi powiązanymi bezpośrednio i pośrednio z projektem Izera, by zrozumieć, jak to możliwe, że projekt, którego początki sięgają 2016 r., i w który bardzo silnie zaangażowane jest państwo, nie tylko przez osiem lat nie powstał, ale nawet nie wiadomo, czy kiedykolwiek powstanie. Z tych rozmów wyłania się przygnębiający obraz. Głównie polskiej polityki.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu