Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Electromobility Poland

Electromobility Poland

Czy za polskie pieniądze powstanie fabryka chińskich aut?

Czy za polskie pieniądze powstanie fabryka chińskich aut?

Państwowa marka Izera skręca w niebezpieczną stronę. Szef spółki Electromobility Poland w wywiadzie udzielonym "Dziennikowi Gazecie Prawnej" sugeruje, że w fabryce Izery w przyszłości postawionej w Jaworznie mogłyby powstawać – oprócz niezaprojektowanych jeszcze modeli marki Izera – samochody produkowane pod marką Geely. To kolejny zwrot w bogatej, choć mało efektywnej historii polskiego "producenta" samochodów. Czy to oznacza, że sen o polskim "narodowym samochodzie na prąd" skończy się wybudowaniem za państwowe pieniądze fabryki dla Chińczyków? Miało być zupełnie inaczej. Przypomnijmy, jak zmieniały się plany i terminy.
Izerę znowu zaprojektują Włosi. Tym razem z Pininfariny! Zobacz, jakie modele tworzyli wcześniej

Izerę znowu zaprojektują Włosi. Tym razem z Pininfariny! Zobacz, jakie modele tworzyli wcześniej

Pierwsze projekty polskiego narodowego auta elektrycznego tworzyli amatorzy biorący udział w konkursie Electromobility Poland. Za kształt prototypów, które zobaczyliśmy, gdy powstała marka Izera, odpowiada studio Torino Design i uznany polski projektant Tadeusz Jelec. Teraz kiedy już wiadomo, że Izera ma powstać na platformie chińskiego Geely, partnerem EMP w dziedzinie designu zostało znane studio Pininfarina.
Izera. Auta jeszcze nie ma, ale spółka, która ją buduje, wydaje miliony z publicznej kasy

Izera. Auta jeszcze nie ma, ale spółka, która ją buduje, wydaje miliony z publicznej kasy

Electromobility Poland – firma mająca produkować polskie samochody elektryczne – jest z nami (i na naszym utrzymaniu) od 2016 r. Wprawdzie przez te kilka lat nie powstał żaden samochód, a wszystkie dotychczasowe projekty mają jedynie wartość muzealną, to jednak spółka poniosła i ponosi znaczące koszty, co możliwe jest jedynie dzięki sowitym państwowym dotacjom. Właśnie poznaliśmy szereg szczegółów biznesowych związanych z działalnością spółki EMP – przedstawiciel rządu odpowiedział na interpelację posłów w tej sprawie.
Ile już kosztowała nas Izera? Podano konkretną kwotę i datę rozpoczęcia produkcji

Ile już kosztowała nas Izera? Podano konkretną kwotę i datę rozpoczęcia produkcji

Praktycznie siedem lat minęło od czasu powstania polskiego przedsiębiorstwa ElectroMobility Poland SA, które ma działać w celu rozwoju szeroko pojętej elektromobilności. Flagowym projektem będzie wdrożenie do produkcji polskiego samochodu elektrycznego Izera. Ale pojazdu jak nie było, tak nie ma, a na jego rozwój przeznaczono już 500 mln zł.
Tylko u nas. Wywiad z inżynierem z Chin odpowiedzialnym za platformę dla Izery

Tylko u nas. Wywiad z inżynierem z Chin odpowiedzialnym za platformę dla Izery

Jaka będzie Izera? – Jeśli polscy inżynierowie skorzystają z moich zaleceń i zrobią nadwozie dobrze, otrzymają fantastyczny samochód. Jeden z najlepszych w Europie, naprawdę! – zapewnia mnie Kent Bovellan, główny inżynier Geely Holding, odpowiedzialny za nowoczesną chińską platformę SEA, na której powstanie polski samochód elektryczny. Pociągnąłem go za język w jedynym udzielonym polskim mediom wywiadzie.
Jacek Ozdoba: milion aut na prąd i... mamy blackout

Jacek Ozdoba: milion aut na prąd i... mamy blackout

Wiceminister klimatu i środowiska Jacek ozdoba przyznaje, że milion samochodów elektrycznych w Polsce oznaczałby "stały blackout". Zapytany w RMF24 o datę wprowadzenia do produkcji polskiego samochodu na prąd Izera, sugeruje, że nie jest fanem tego projektu. Jeśli zaś chodzi o zakaz rejestracji samochodów spalinowych, który miałby wejść w życie na terenie UE już za 13 lat, twierdzi, że przepisy te można jeszcze zmienić. Czy ma rację?
Izera ma już wybraną platformę? Szczegóły poznamy jeszcze w listopadzie

Izera ma już wybraną platformę? Szczegóły poznamy jeszcze w listopadzie

Nowa platforma do polskiego samochodu miała być znana już dawno. Jak się okazało, proces jej dobrania był dłuższy, niż zakładano, ale została już wybrana. Szczegóły poznamy w drugiej połowie listopada. Budowa fabryki też jest coraz bliżej.
Dokąd "dojechała" Izera? Na razie do lasu, ale ElectroMobility Poland nie odpuszcza

Dokąd "dojechała" Izera? Na razie do lasu, ale ElectroMobility Poland nie odpuszcza

"Zostanie ogłoszony", "będzie skutkować", "rozpoczniemy". W rozmowie o Izerze z ust ElectroMobility Poland pada wiele stwierdzeń w czasie przyszłym. Równie dużo jest tych wyrażających nadzieję ("szacujemy", "wierzymy"), ale nadal brakuje fundamentalnych "kupiliśmy platformę" i "ruszyła budowa fabryki". Przedstawiciel EMP opowiedział, na jakim etapie jest projekt polskiego samochodu elektrycznego.
Izera: los polskiego auta na prąd poza kontrolą producenta?

Izera: los polskiego auta na prąd poza kontrolą producenta?

Plan zakłada, że najpóźniej za 2,5 roku z taśm produkcyjnych fabryki w Jaworznie zjadą pierwsze samochody marki Izera, a wkrótce potem poziom produkcji osiągnie wartość 60 tys. egzemplarzy rocznie, docelowo nawet 150 tys. sztuk. Trwają prace nad projektem fabryki, ale w miejscu, gdzie ma ona stanąć, rośnie las. Nie udało się dotąd załatwić także kilku innych kluczowych spraw związanych z produkcją Izery, ale osoby zaangażowane w projekt są dobrej myśli.
Projekt Izera nabiera tempa, ale kiedy zobaczymy jeżdżące auto?

Projekt Izera nabiera tempa, ale kiedy zobaczymy jeżdżące auto?

Spółka ElectroMobility Poland odpowiedzialna za przygotowanie i wdrożenie do produkcji polskiego samochodu elektrycznego Izera ogłasza wkroczenie projektu do następnej fazy realizacji i zatrudnia profesjonalnych menadżerów motoryzacyjnych związanych wcześniej z takimi koncernami jak General Motors i Kia.
Izera pod naszą lupą. Dokąd "dojechał" polski samochód elektryczny?

Izera pod naszą lupą. Dokąd "dojechał" polski samochód elektryczny?

Od hucznej premiery polskiej marki samochodów elektrycznych minął ponad rok, a nie wystartowała jeszcze nawet budowa fabryki (bo nie miała gdzie). Wokół Izery narosło w tym czasie sporo kontrowersji, z którymi mierzy się dziś spółka ElectroMobility Poland. Mówimy "sprawdzam" i pytamy u źródła o stan faktyczny polskiego "elektryka".
Państwo zapłaci za narodowe auto na prąd. Na początek ćwierć miliarda złotych

Państwo zapłaci za narodowe auto na prąd. Na początek ćwierć miliarda złotych

Umowa podpisana: Skarb Państwa kupi nowe akcje spółki ElectroMobility Poland za 250 mln zł, stając się głównym udziałowcem EMP. Dotychczasowi udziałowcy spółki będą podsiadać pakiety mniejszościowe. To dopiero początek wydatków – jeśli wszystko pójdzie dobrze, zaprojektowanie samochodu, zakup technologii i postawienie fabryki pochłonie 5 mld zł.
Auta na baterie? Nie... będziemy potęgą wodorową!

Auta na baterie? Nie... będziemy potęgą wodorową!

Samochody elektryczne – zdaniem Jarosława Kaczyńskiego – to nasza przyszłość. Ale niekoniecznie na baterie. Z wypowiedzi czołowych polityków partii rządzącej można wnioskować, że narodowy samochód na prąd zdążył się już zestarzeć, zanim został ukończony. Czas na wodór?
Auta na prąd skrajnie niepraktyczne, a projekt „Izera” skończy się katastrofą?

Auta na prąd skrajnie niepraktyczne, a projekt „Izera” skończy się katastrofą?

Świadectwo „absurdalnej gigantomanii obecnego obozu” większe niż Centralny Port Komunikacyjny, projekt wyłącznie polityczny i propagandowy – tak polską markę samochodów elektrycznych Izera podsumował na łamach Onetu Łukasz Warzecha. Zdaniem publicysty polityka UE odnośnie aut elektrycznych „wykoślawia rynek”, a samochody elektryczne pozostają skrajnie niepraktyczne. I to wszystko prawda, ale... nie do końca.
Polskie auto elektryczne, czyli w pogoni za Arrinerą

Polskie auto elektryczne, czyli w pogoni za Arrinerą

Kilka miesięcy temu miałem okazję rozmawiać z częścią zespołu zaangażowanego w tworzenie polskiego auta elektrycznego – jednego ze sztandarowych projektów mających pokazywać nasze polskie aspiracje w kwestii innowacyjnego przemysłu.
Polskie auto elektryczne poznamy 28 lipca - zobacz pierwsze szkice

Polskie auto elektryczne poznamy 28 lipca - zobacz pierwsze szkice

ElectroMobility Poland wreszcie podała datę premiery polskiego auta elektrycznego. Prototypy i oficjalną nazwę nowej marki poznamy we wtorek 28 lipca o godzinie 14.00. Transmisję będzie można oglądać na stronie internetowej ElectroMobility Poland oraz na facebookowym profilu Misja Elektromobilność
Narodowe auto na prąd - po co nam ten miś?

Narodowe auto na prąd - po co nam ten miś?

Szkoda, że Państwo nie mogą tego (jeszcze) zobaczyć! My już widzieliśmy. Podobno jako pierwsi dziennikarze mogliśmy zobaczyć wizualizację „polskiego” auta na prąd, tym razem zrobioną przez profesjonalnych projektantów. Spółka Electromobility Poland chciałaby produkować te samochody w Polsce już w 2023 roku. W jakim miejscu znajduje się polska elektromobilność, jaki jest plan na przyszłość i czy ewentualnie czeka nas taka... piękna katastrofa?
Polski samochód elektryczny jak jednorożec – posłowie kontra minister

Polski samochód elektryczny jak jednorożec – posłowie kontra minister

Od 2016 roku czekamy na pierwszy polski, narodowy samochód elektryczny. Pionierski model zyskał już nawet miano jednorożca za sprawą jednego z posłów, który zwrócił się z interpelacją do ministra energii.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech