"PZU ubezpiecza pojazdy osób niepełnosprawnych na takich samych warunkach jak pozostałych klientów" - informuje Magdalena Olborska z Biura Prasowego PZU i PZU Życie SA. Osobom niepełnosprawnym PZU oferuje również te same zniżki ubezpieczeniowe.

W przypadku niepełnosprawnych umysłowo umowa ubezpieczenia może być zawarta przez prawnego opiekuna danej osoby. W przypadku wezwania pomocy lub zgłoszenia szkody do dyspozycji ubezpieczonych w PZU jest całodobowa infolinia telefoniczna czynna 7 dni w tygodniu.

"Kierowcom z niepełnosprawnością oferujemy pełen zakres ubezpieczeń komunikacyjnych - OC, AC, NNW i Assistance" - mówi Krzysztof Michałek, kierownik ds. oceny ryzyka Liberty Direct. Na chwilę obecną klienci tej firmy mogą wezwać pomoc tylko drogą telefoniczną.

"Nie wykluczamy jednak, że w najbliższym czasie wprowadzimy możliwość wezwania pomocy poprzez SMS-a" - dodaje Michałek.

Podobnie jak w Liberty Direct jest w Warcie. Jak informuje Iwona Mazurek, do otrzymania jakiejkolwiek pomocy (serwisowej, medycznej, w podróży) wystarczy jeden telefon do Centrum Alarmowego Warty. Zakres pomocy zależy od posiadanego wariantu ubezpieczenia.

Inaczej jest w Link 4. Zdaniem Agaty Wiśniewskiej, PR Manager w tej firmie, polisy dla kierowców z niepełnosprawnością zostały w firmie tak zaprojektowane, by zapewnić dostosowaną do potrzeb tej grupy klientów ochronę ubezpieczeniową ich samochodów. Link4 obejmuje ochroną również dodatkowe elementy wyposażenia auta, które wiążą się z przystosowaniem pojazdu dla osoby niepełnosprawnej.

Jak zapewnia Wiśniewska, całodobowy dostęp poprzez telefon i Internet gwarantuje pomoc z każdego miejsca, w którym przebywa osoba niepełnosprawna lub jej opiekun. Kierowca z niepełnosprawnością może do ubezpieczyciela zadzwonić, napisać e-maila, skorzystać z live chata lub skype’a. Zakres ochrony ubezpieczeniowej został przygotowany w tej firmie wspólnie z Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego.