Na podstawie tej próby możemy zobaczyć jak zmieniają się własności jezdne w samochodzie wypełnionym bagażami. Specjaliści z ADAC zademonstrowali te zmiany podczas hamowania i w teście łosia przy prędkości 90 km/h.

Gdy w samochodzie siedzi tylko kierowca, to hamowanie i test łosia Octavia Combi zalicza bez najmniejszych zastrzeżeń. Do kolejnej próby przygotowano auto załadowane bagażem przekraczającym o 80 kg dopuszczalna normę. Jak się okazało wydłużyła się droga hamowania i wyraźnie pogorszyły się własności jezdne. System ESP nie zareagował przy szybkiej zmianie kierunku jazdy, co stwarza zagrożenie możliwości przewrócenia się auta.

Z tego powodu ADAC zaleca odpowiednie rozmieszczenie bagażu. Te najcięższe powinny być umieszczone jak najniżej i najbliżej środka ciężkości. Najlżejsze ustawiamy na górze. Takie rozmieszczenie minimalizuje pogorszenie się własności jezdnych.

Złe umocowanie przewożonych przedmiotów może spowodować w następstwie wypadku dodatkowe uszkodzenia ciała pasażerów.

Jak Škoda Octavia Combi zachowała się w teście łosia? Foto: Auto Świat
Jak Škoda Octavia Combi zachowała się w teście łosia?

Jeżeli mamy zamontowany na relingach boks dachowy, to także powinniśmy przestrzegać pewnych zasad. Nie należy obciążać jego wnętrza bagażem o dużej masie, a przewożone przedmioty powinny być na trwałe umocowane. Jak wiadomo bagażnik ma określoną nośność i nigdy nie należy jej przekraczać. Taki boks ma także odczuwalny wpływ na własności jezdne.