Zgodnie z Krajowym Planem Odbudowy Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) otrzyma dodatkowe środki na rozbudowę Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD). W ramach planowanych zakupów, system CANARD, który obecnie składa się z blisko 600 urządzeń kontrolujących ruch drogowy, ma zostać wzbogacony o 128 nowych urządzeń.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNiemieckie fotoradary dostały zatwierdzenie w Polsce
Nowy zestaw, który zasili arsenał GITD, obejmie:
- 43 zestawy do pomiarów odcinkowych,
- 10 urządzeń do monitorowania przejazdu na czerwonym świetle,
- 5 urządzeń do kontroli przejazdów kolejowych,
- 70 fotoradarów.
Póki co nie wiadomo, jakie urządzenia trafią w ręce GITD, co sprzyja spekulacjom. Tym bardziej, że niemieckie Poliscany właśnie otrzymały zatwierdzenie typu w Polsce, co oznacza, że są one zgodne z polskimi przepisami. Otwiera to drogę do wdrożenia tych zaawansowanych fotoradarów na polskich drogach.
Niemieckie fotoradary są zamknięte w specjalnych przyczepkach. Wykorzystują technologię lidarów, czyli laserowych mierników prędkości. Ich kluczową zaletą jest mobilność - przyczepki z fotoradarami można łatwo przenieść i zabezpieczyć w dowolnym miejscu. Ich zakup byłby istną rewolucją na polskich drogach i fatalną informacją dla kierowców mających w zwyczaju przekraczać dozwoloną limitami prędkość.
Warto podkreślić, że Poliscan FM1 to nazwa samego urządzenia rejestrującego, które może być zamontowane w różnego rodzaju obudowach. Opisywana przyczepka jest tylko jedną z opcji. Poliscany mogą być również montowane w stacjonarnych słupach oraz w radiowozach - są urządzeniami niezwykle uniwersalnymi.