- Rok się jeszcze nie skończył, a Fiat sprzedał już ponad 400 tys. nowych samochodów. I ma 100 tys. przewagi nad drugim Volkswagenem.
- Motor napędowy sprzedaży? Wcale nie tani crossover, SUV czy hatchback, a mały pikap Strada
- O jakim kraju mowa? To oczywiście Brazylia.
Chodzi oczywiście o Amerykę Południową, gdzie Włosi dalej radzą sobie bardzo dobrze, a nawet wyznaczają trendy dla pozostałych marek. Świetnym przykładem może być Brazylia, gdzie w 2024 r. Fiat ma już 100 tys. zarejestrowanych samochodów niż drugi Volkswagen - podaje serwis Focus2move.com. Brazylijski rynek w 2024 r. znajduje się na dużym plusie. Od stycznia do końca października zarejestrowano tam już 1,99 mln nowych aut, a więc o 14,68 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoFiat pokonał Volkswagena i Chevroleta
Fiat na szczycie rankingu najczęściej rejestrowanych samochodów w 2024 r. brzmi w Polsce bardzo egzotycznie. Inaczej jest w Kraju Kawy. Brazylijczycy zarejestrowali w tym roku już 422 tys. 210 nowych samochodów włoskiej marki. Fiat zwiększył sprzedaż o prawie 10 proc. i ma ogromną przewagę nad drugim Volkswagenem (320 tys. 284 zarejestrowanych aut). Niemcy mogą się pochwalić większym wzrostem sprzedaży na poziomie 17,13 proc.
Trzecia marka na podium to także kiedyś mocny nad Wisłą, a teraz egzotyczny Chevrolet z 252 tys. 108 rejestracjami. Amerykanie są na sześcioprocentowym minusie. Goni ich Toyota z 170 tys. 785 rejestracjami, która poprawiła się o 8,72 proc. Piąty jest Hyundai z bardzo podobnym wynikiem. Na dalszych miejscach, już z niższymi liczbami, znajdują się Renault, Jeep, Nissan oraz Honda.
Co ciekawe, również Brazylijczycy mają swoją chińską ofensywę. U nas na razie w statystykach sprzedaży widać wzrosty MG. W Brazylii jak na drożdżach rośnie BYD. Zwiększył sprzedaż o 534 proc., co przełożyło się na 56588 rejestracji i przeskok o siedem miejsc i zamknięcie pierwszej dziesiątki najpopularniejszych marek.
Marki znamy, a modele? Na pierwszym miejscu... mały pikap
Czas na kolejne ciekawostki. W Europie czołówki sprzedaży dominują albo hatchbacki, albo crossovery oraz SUV-y. Brazylijczycy jednak najczęściej kupują... małego pikapa. Z Fiatem Strada dzielnie walczy znany nam Volkswagen Polo. Tak wygląda pierwsza dziesiątka.
- Fiat Strada - 116 tys. 097 rejestracji (+17,85 proc.),
- Volkswagen Polo - 112 tys. 006 (+34,86 proc.).
- Chevrolet Onix - 77525 (-4,77 proc.),
- Hyundai HB20 - 74790 (+8,04 proc.),
- Fiat Argo - 73791 (+31,38 proc.)
- Volkswagen T-Cross - 64542 (+11,03 proc.).
- Hyundai Creta - 54699 (-12,82 proc.),
- Fiat Mobi - 56182 (+5,85 proc.)
- Chevrolet Tracker - 54693 (+1,32 proc.).
- Nissan Kicks - 51760 (+23,91 proc).
Na zdjęciu otwierającym i w galerii powyżej umieściliśmy ciekawostkowo Fiata Fastback Impetus. Oferta Fiata na rynku brazylijskim jest zupełnie inna niż w Polsce. Znajome nazwy są dwie - to oczywiście pięćsetka oraz Ducato.