Auto Świat Wiadomości Aktualności Jeszcze bliższy ideału

Jeszcze bliższy ideału

Pomimo faktu, że Ferrari California przyciągał w ostatnim czasie większość uwagi mediów, model 599 GTB wciąż jest bardzo pożądanym i atrakcyjnym pojazdem, tak jak postrzegany był w momencie debiutu.

Ferrari 599 GTB HGTE
Onet
Ferrari 599 GTB HGTE

Dla wybitnych malkontentów jednak, nawet taki supersamochód może być obiektem wzmożonej krytyki. Najwięcej uwag odnosiło się zwykle do zbyt niepewnego zachowania w zakrętach, które z kolei prowadziło do słabszych czasów okrążeń. Inżynierowie Ferrari po przeanalizowaniu problemu, tak jak zrobili to w przypadku modeli 575 oraz 612, zaoferowali specjalny pakiet HGTE (Handling Gran Turismo Evoluzione), który ma za zadanie poprawić efektywność jazdy po torze.

Od strony technicznej zmienione zostały ustawienia zawieszenia, sprężyny i tylny stabilizator są twardsze, a amortyzatory zyskały nową charakterystykę. Obniżono także nadwozie, a więc i środek ciężkości samochodu, co znacząco poprawia zachowanie w szybko pokonywanych zakrętach. Pakiet HGTE to także lepsze opony z mieszanki, która zapewnia lepszą przyczepność do nawierzchni.

Co więcej, elektronika została przeprogramowana tak, by jeszcze szybciej reagować na polecenia kierowcy. Skrzynia biegów żwawiej przełącza przełożenia, a oprogramowanie silnika pozwala na bardziej sprawną reakcję na operowanie pedałem gazu.

Końcowy rezultat prac to imponujące 3,7 sekundy od 0 do 100 km/h oraz czas okrążenia słynnego toru testowego Ferrari w Fiorano wynoszący 1 min 26,5 s - zaledwie o 1,6 s wolniej, niż osiągnięto w lżejszym i bardziej sztywnym Ferrari Enzo.

Z punktu widzenia stylistyki, pakiet HGTE zawiera wiele karbonowych elementów i bardziej sportowe wnętrze. Nowe są 20-calowe felgi wykończone matowionym srebrnym lakierem. Tylny dyfuzor jest matowoczarny, dla podkreślenia nowego charakteru pojazdu i wyeksponowania chromowanych końcówek wydechu. W kabinie do czynienia mamy z mieszanką skóry, alcantary i włókna węglowego. Na oparciach kubełkowych foteli obszytych kontrastową nicią znalazło się miejsce dla logo włoskiej marki i nazwa specjalnej edycji Handling GTE.

Pod maską Ferrari 599 GTB pracuje 6-litrowy silnik V12 o mocy 620 KM.

Oto czasy przejazdu jednego okrążenia toru Fiorano przez kilka modeli Ferrari:

Bolid F1 F2008 - 59,1 s

F430 Scuderia - 1 m 23,9 s

Enzo - 1 m 24,9 s

599 HGTE - 1 m 26,5 s

F50 - 1 m 27 s

F430 - 1 m 27 s

F40 - 1 m 29,6 s

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków