Auto Świat Wiadomości Aktualności Jeździsz luksusowym samochodem? Badania pokazują, że kupując kolejny, zmienisz markę

Jeździsz luksusowym samochodem? Badania pokazują, że kupując kolejny, zmienisz markę

Najnowsze badania pokazują, że lojalność wobec marki spada w przypadku większości luksusowych producentów. Wśród największych przegranych jest Land Rover, ale też Audi i Porsche. Najbardziej lojalni pozostają właściciele aut Genesis i Maserati, ale też Tesli.

Z badań wynika, że w okresie od marca 2021 do kwietnia 2022 r. aż 62 proc. nabywców, którzy wcześniej posiadali Teslę Model 3, wracając na rynek, ponownie sięgnęli po auto tej marki, i to mimo jej problemów z jakością wykonania
Tesla
Z badań wynika, że w okresie od marca 2021 do kwietnia 2022 r. aż 62 proc. nabywców, którzy wcześniej posiadali Teslę Model 3, wracając na rynek, ponownie sięgnęli po auto tej marki, i to mimo jej problemów z jakością wykonania

Według nowych badań przeprowadzonych przez S&P Global Mobility wynika, że lojalność wobec marki — mierzona odsetkiem osób powracających do marki przy wyborze kolejnego samochodu — spada w całym segmencie aut luksusowych. Zebrane w badaniu dane obejmują okres od stycznia 2020 do kwietnia 2022 roku.

Największy spadek lojalności zaliczył Land Rover (-9,2 proc.). "Visual Capitalist", który zaprezentował dane, wśród możliwych przyczyn tego słabego wyniku upatruje w sytuacji, w której obecnie znajduje się brytyjski producent — topowy model Range Rover, a dokładnie jego 4. generacja, jest na rynku już od 2012 r., a to oznacza, że dla wielu klientów jest on już po prostu przestarzały. Dopiero niedawno firma wprowadziła piątą generacją na rok modelowy 2022.

Na kolejnych miejscach znalazły się Porsche (-8,5 proc.), Lincoln (-7,9 proc.), audi (-7,3 proc.) oraz Mercedes (-7,0 proc.). Wynik uzyskany przez niemieckich producentów może zaskakiwać, bo marki te w swoim portfolio mają pełen przekrój modeli, w tym auta elektryczne, a tych nie mają, chociażby Acura, Lexus i Maserati, które nie zaoferowały jeszcze wersji elektrycznych, a ich użytkownicy pozostają bardziej lojalni wobec marki.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Największym zaufaniem dotychczasowych swoich klientów cieszą się Genesis (+8,5 proc.), Maserati (+4,3 proc.) oraz, i to chyba duże zaskoczenie, Tesla (+4,0 proc.). Jest to tym bardziej zadziwiające, że samochody Tesli i Maserati w badaniu J.D. Power 2022 Initial Quality Study, określającym liczbę problemów występujących na 100 pojazdów (PP100) w ciągu pierwszych 90 dni posiadania, wypadły najgorzej: Tesla uzyskała wynik 226, a Maserati 255. Może to świadczyć o tym, że dla użytkowników aut, także tych luksusowych, jakość wykonania ma mniejsze znaczenie, niż może się wydawać.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków