Najwięcej wywiadów w tym dniu udzielił Jozef Kabaň, odpowiedzialny za design marki Skoda. Wybraliśmy najciekawsze wypowiedzi.

Jak długo trwały prace nad designem nowej Skody Superb?

- Każdy model Skody powstaje średnio w ciągu czterech lat. Pierwsze szkice nowego designu Superba powstały w 2011 roku.

Z czym było najwięcej problemów?

- Jedną z najważniejszych części nadwozia jest pokrywa silnika, która zachodzi na boki. To ważny element pojazdu, więc trochę czasu na to poświęciliśmy.

System Twindoor był w Superbie czymś wyjątkowym.

- Miał swoje zalety, ale wszystko się kiedyś kończy. Zrezygnowaliśmy z podwójnej pokrywy bagażnika na rzecz dynamiczniejszej tylnej części nadwozia, która jest bliższa coupé. Jak widać, ten zabieg przyniósł wymierne efekty. Warto było.

Nowa Skoda Superb powstała na koncernowych komponentach. Czy korzystanie z gotowych rozwiązań stanowiło dla projektantów nowego modelu jakąś przeszkodę?

- Wręcz przeciwnie. Wykorzystanie najnowocześniejszych technologii jak dla przykładu platforma MQB, pozwoliło nam na stworzenie nowoczesnego i konkurencyjnego produktu.

Jest już nowa Skoda Superb liftback, a teraz wszyscy czekają na wersję kombi.

- Obie wersje powstawały jednocześnie i obie są dla nas równie ważne. Kraje Europy Zachodniej preferują kombi i dlatego ten wariant nadwozia jest dla nas również bardzo ważny.

Podczas premiery w Pradze i na genewskim stoisku podziwialiśmy żółto-zielonego Superba.

- Takiej barwy do produkcji seryjnej nie planujemy. Stanowi ona takie symboliczne połączenie z konceptem Vision C, który pokazaliśmy przed rokiem w Genewie. Chcieliśmy pokazać, że nowy Superb ma w swoich genach także coś z tego konceptu.

Wykorzystaliśmy fragmenty wypowiedzi udzielonych dla czeskiego magazynu Auto Tip.