Autostrada Wielkopolska przystępuje do poszerzenia A2 na 10-kilometrowym odcinku Poznań Krzesiny - Poznań Wschód. Już 10 czerwca rozpoczną się prace przygotowawcze (odgradzanie terenu, wytyczenie tymczasowych pasów ruchu oraz przejazdów przez pas rozdziału pomiędzy jezdniami). Właściwe prace budowlane rozpoczną się 17 czerwca.
Cała inwestycja ma zostać ukończona do końca 2025 r. Głównym wykonawcą prac jest wyłoniona w publicznym przetargu firma Strabag Sp. z o.o.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo– Zdajemy sobie sprawę, że najbliższe miesiące będą trudnym czasem dla wszystkich kierowców, ale realizacja tej inwestycji jest potrzebna do zapewnienia sprawnego, bezpiecznego i wygodnego przejazdu naszą autostradą. Prace nad rozbudową kolejnych 10 km obwodnicy Poznania o trzeci pas rozpoczęliśmy z wyprzedzeniem, tak aby zapewnić kierowcom gotową, dobrze przemyślaną i przygotowaną usługę, a realizacja tej inwestycji była dla nich jak najmniej uciążliwa – mówi Sebastian Joachimiak, członek Zarządu spółki Autostrada Wielkopolska S.A.
Autostrada A2: rozbudowana bez wyłączeń w ruchu
- Jednym z naszych najważniejszych warunków było utrzymanie dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Prace zostały zaprojektowane w taki sposób, aby powodowały jak najmniej utrudnień dla kierowców, jednak nie unikniemy ich całkowicie. Przy tego rodzaju inwestycjach infrastrukturalnych budujemy nie tylko trzeci pas drogi, ale także musimy zadbać o właściwe odwodnienie, wszystkie elementy teletechniczne itp. Oprócz tego dwa obiekty mostowe, które znajdują się w ciągu autostrady, wymagają poszerzenia i to także jest elementem kontraktu – mówi Marcin Szczepański, Dyrektor techniczny Autostrady Wielkopolskiej S.A.
Powstanie nie tylko trzeci pas ruchu w każdym kierunku, ale również zmodernizowana zostanie nawierzchnia i znaczna część całej infrastruktury drogowej, naziemnej i podziemnej, w tym poszerzenie dwóch mostów).
- Realizacja prac została podzielona na kilka etapów, które są ściśle związane z elementami znajdującymi się na rozbudowywanym odcinku, czyli węzłami Poznań Krzesiny oraz Poznań Wschód i znajdującymi się pomiędzy nimi Miejscami Obsługi Podróżnych (MOP). W pierwszym etapie będziemy realizować prace pomiędzy węzłem Poznań Wschód a MOP Tulce/Krzyżowniki oraz na dojazdach do węzła Poznań Krzesiny. To jest największe wyzwanie, ponieważ oba węzły to miejsca newralgiczne, dość mocno obciążone ruchem. Dlatego skupiamy się na nich w pierwszej kolejności – mówi Marek Zaręba, Dyrektor kontraktu w firmie Strabag Sp. z o.o., głównego wykonawcy prac.