Sportowe wydanie Twingo wyróżnia się agresywnymi zderzakami (przedni z charakterystyczną listwą, a tylny z wbudowanym dyfuzorem,) a także: 16-calowymi felgami aluminiowym Emotion, poszerzonymi nadkolami tylnych kół, spojlerem dachowym i opcjonalnym, specjalnym żółtym lakierem nadwozia (dostępny od maja). Zewnętrzny wygląd auta można wzbogacić jeszcze o pakiet „Look”, w skład którego wchodzą: ciemnoszare elementy (przednia listwa, lusterka i dyfuzor) oraz chromowane obramowania świateł przeciwmgielnych.
Jak przystało na auto o sportowych aspiracjach, we wnętrzu dominuje czerń, z którą kontrastują srebrne wstawki i żółte przeszycia na pokrytej skórą kierownicy, osłonie zegarów i wyprofilowanych fotelach.
Tak jak do tej pory, Twingo R.S. Jest napędzane benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 133 KM. Motor generuje 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4 400 obr./min. Samochód przyspiesz od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 9 s. Standardowo auto jest wyposażone w twardsze zawieszenie. W opcji dostępne jest jeszcze bardziej sportowe zawieszenie Cup, obniżone o 4 mm. W parze z lepszymi osiągami idą także hamulce (tarcze o średnicy 280 mm z przodu i 240 mm z tyłu).
Dla samochodu przygotowano też dobrze znany pakiet Gordini R.S., który obejmuje m.in.: 17-calowe obręcze kół, skórzaną tapicerkę i charakterystyczne pasy biegnące od maski po tylną klapę. Renault Twingo Gordini R.S. jest o 4 800 zł droższe od normalnego R.S.-a, który wyceniono na 53 990 zł.