• Reprezentacyjna limuzyna KIA trafi do USA, Korei Południowej i na Bliski Wschód
  • Do wyboru trzy silniki benzynowe. Dwa V6 o mocy 315 KM i 370 KM oraz 5.0 l V8 o mocy 425 KM
  • KIA podobnie jak Hyundai skorzystała z nagłośnienia firmowanego przez słynną amerykańską markę Lexicon

Zapewne niewiele klientów w Europie zmartwi wiadomość, że KIA nie zamierza wprowadzić modelu K900 do europejskich salonów sprzedaży. Koreański rywal dla Audi A8, BMW serii 7 czy Mercedesa Klasy S trafi do sprzedaży na odległych rynkach: w USA, Korei Południowej czy też na Bliskim Wschodzie. Firma nie wyklucza także innych lokalizacji, ale na razie nie zdradza szczegółów.

K900 mierzy 5.12 m długości, 1.91 m szerokości i 1.49 m wysokości. Do tego rozstaw osi, który wynosi aż 3,1 m (więcej niż w Klasie S). Przy tak sporych rozmiarach nie powinna dziwić masa. Z mniejszymi silnikami samochód waży prawie 2 tony (1915 kg). Z najmocniejszą jednostką 2165 kg.

KIA K900 - we wnętrzu pojawił się analogowy zegarek przez firmę z Zurychu: Maurice Lacroix
KIA K900 - we wnętrzu pojawił się analogowy zegarek przez firmę z Zurychu: Maurice Lacroix

Ogromna limuzyna z pewnością będzie się wyróżniać silnikami. Do wyboru są trzy jednostki napędowe – tylko benzynowe. O dieslu nie ma mowy. Wybierać można pomiędzy odmianami o pojemności 3.3 l (V6 o mocy 315 KM) i 3.8 l (V6 z turbo – moc 370 KM) oraz największym w historii firmy silnikiem V8 5.0 l o mocy 425 KM. Dla wszystkich przewidziano jedną 8 stopniową skrzynię automatyczną.

KIA K900. We wnętrzu skóra nappa, metal, drewno i system audio opracowany przez amerykański Lexicon
KIA K900. We wnętrzu skóra nappa, metal, drewno i system audio opracowany przez amerykański Lexicon

KIA chwali się wysoką jakością materiałów oraz wykonania. Do wykonania wnętrza użyto wysokogatunkowych pikowanych skór, drewna, metalu oraz doskonałych tworzyw sztucznych. Przy projektowaniu siedzeń wzorowano się na szatach noszonych przez dawnych władców Korei. Zadbano także o różne detale. Dobierając kolorystykę oświetlenia (7 specjalnie dobranych barw oraz możliwość wyboru jednego z 64 ustawień) współpracowano z instytutem Pantone, który opracował wzorzec barw, który stanowi światowy standard. Za projekt analogowego zegarka w desce rozdzielczej odpowiada zaś szwajcarska firma Maurice Lacroix. Nie zapomniano o nagłośnieniu. Za system audio o łącznej mocy 900 W odpowiada Harman Kardon i firma Lexicon.

KIA K900. Do wyboru trzy silniki benzynowe - dwa V6 i jeden V8
KIA K900. Do wyboru trzy silniki benzynowe - dwa V6 i jeden V8

Jak na flagową limuzynę przystało, nie żałowano na wyposażeniu w funkcje wspomagające kierowcę. W KIA K900 pojawi się system monitorujący całe otoczenie pojazdu. Przyda się nie tylko podczas jazdy (utrzymanie pasa ruchu, wyjeżdżanie z miejsca parkingowego, ochrona przed najechaniem), ale także na parkingu podczas wysiadania. W przypadku ryzyka kolizji po otwarciu drzwi (np. z nadjeżdżającym rowerzystą) system będzie alarmował kierowcę i pasażerów.