W ręce zwycięzcy trafią kluczyki do wyścigowej Kia Picanto Race oraz 30 tysięcy złotych przeznaczone na udział w przyszłorocznym pucharze marki. Drugie miejsce zajął Łukasz Bylica z Roczyn koło Andrychowa, a podium uzupełnił Michał Dobrowolski ze Szczecinka. Zdobywcy drugiego i trzeciego stopnia podium także otrzymali nagrody finansowe i rzeczowe od organizatorów oraz sponsorów projektu - Lotos Oil, PZU, Caroli Kart i Santander Consumer Bank. Nagrody zwycięzcom wręczał Sungbok Lee Prezes Kia Motors Polska. Organizator przyszłorocznej serii wyścigowej przewidział także upusty dla finalistów KLR 2011 na zakup pucharowych Picanto.
„Nie spodziewałem się wygranej i to jest niesamowite”, mówił mocno wzruszony zwycięzca konkursu. „Bardzo się cieszę, że będę miał szansę pokazania się w pucharze Kia Picanto 2012. Walka między nami do końca była bardzo wyrównana i chyba nikt nie mógł czuć się faworytem. Ten konkurs to świetny pomysł i już sam pobyt w Rallylandzie to była dla nas ogromną nagrodą. Kluczem do wygranej było chyba szybkie uczenie się i unikanie błędów. To zaprocentowało”.
„Jestem bardzo zadowolony i zbudowany tym co tutaj oglądaliśmy”, powiedział Wojciech Szyszko dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. „Rozpoczynaliśmy ten projekt w zasadzie nie wiedząc jaki będzie jego skutek i czy odniesiemy sukces. Dziś już nie mam żadnych wątpliwości. Warto było zrealizować Kia Lotos Race, choćby tylko po to, by zobaczyć te emocje i łzy na podium. I to nie tylko zwycięzców, ale także ich instruktorów i jurorów. Bardzo cieszę się, że mamy tak utalentowaną i zgraną młodzież, która szuka swej drogi do motorsportu. Postaramy się im ją ułatwić jak najbardziej. Dziękuję bardzo naszym partnerom w tym projekcie, bez których nie byłoby możliwe zrealizowanie tak szeroko zakrojonego przedsięwzięcia. Bardzo dobrze zainwestowaliśmy w młodzież i mam nadzieję, że wielu z nich zobaczymy w przyszłorocznym pucharze Kia Picanto. Gratuluję wszystkim uczestnikom, bo wszyscy są wygranymi”.
„Jestem bardzo zadowolony z tego, że zrealizowaliśmy Kia Lotos Race”, powiedział Jacek Neska, prezes Lotos Oil. „Wspólnie zrealizowaliśmy pionierski projekt, który wszystkim nam dostarczył niesamowitych emocji i wrażeń. Zainteresowanie i udział w nim tysięcy młodych ludzi potwierdza, że sporty motorowe cieszą się u nas powodzeniem. Od lat jesteśmy w nich czynnie obecni i raduje nas niezmiernie, że bierzemy udział w budowaniu nowej, młodej kadry kierowców wyścigowych. Dziękuję wszystkim za udział w Kia Lotos Race 2011, a zwycięzcom życzę jak najczęstszej obecności na podium”.
„To był chyba najbardziej niesamowity projekt w mojej karierze”, mówił Tomasz Kuchar, wielokrotny rajdowy mistrz Polski. „Nigdy nie doświadczyłem takich emocji i wrażeń, jak podczas finału Kia Lotos Race 2011 tu, w Rallylandzie. Mieliśmy do czynienia z paczką fantastycznych ludzi, spośród których musieliśmy wybrać najlepszych, ale wierzcie mi, to było potwornie trudne zadanie. Jako jurorzy kłóciliśmy się po każdym dniu, debatując późno w noc o każdym z uczestników. Każdego dnia odkrywaliśmy ich na nowo, a oni zaskakiwali nas niemal na każdej próbie czy teście. O tym kto stanie na podium zdecydowaliśmy w ostatniej chwili i wcale nie jednogłośnie. Dla mnie przynajmniej połowa z nich zasługuje na to, by być zwycięzcami. Mają ku temu predyspozycje i umiejętności. Jestem poruszony tym, jak wielu utalentowanych i młodych kierowców mamy tuż pod ręką. Trzeba im tylko dać szansę. Dziękuję i gratuluję wszystkim uczestnikom i partnerom KLR 2011.”
Finał konkursu Kia Lotos Race 2011 rozgrywany był podczas 10-dniowego kursu doskonalenia techniki sportowej jazdy, zorganizowanego w ośrodku Rallyland Tomasza Kuchara. Dwudziestka uczestników w wieku od 16 do 24 lat była szkolona i egzaminowana przez grono instruktorów związanych ze sportami motorowymi, pośród których znaleźli się Jakub Golec, Zbigniew Szwagierczak, Tomasz Kuchar, Jakub Gerber, Robert Hundla oraz Daniel Dymurski. W tym czasie uczestnicy mieli również zajęcia praktyczne prowadzone w zwykłych autach oraz profesjonalnych wyścigówkach Kia Pro-ceed. Prowadzono także szereg teoretycznych wykładów i zajęć dotyczących sportów motorowych, przepisów w wyścigach oraz rajdach, techniki, mechaniki i zasad żywieniowych dla sportowców. Istotne były kwestie bezpieczeństwa podczas imprez sportowych a także w codziennym ruchu drogowym. W tym aspekcie cały projekt wspierało Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
W Kia Lotos Race 2011 wzięło udział ponad 12 000 osób w wieku od 16 do 25 lat. Konkurs mający na celu odszukanie amatorskich talentów kierownicy i wprowadzenie ich w świat samochodowych wyścigów rozpoczął się w kwietniu. Od tego czasu uczestnicy musieli przejść wirtualne testy, zaprezentować swoje umiejętności na komercyjnych torach kartingowych, wziąć udział w kartingowych wyścigach kwalifikacyjnych, by w finałowej rozgrywce zmierzyć się z konkurentami w Rallylandzie.