Zandvoort – mały, nadmorski kurort położony zaledwie 30 km od centrum Amsterdamu – od 1949 roku jest areną wyścigów. Kręty, zlokalizowany między wydmami tor z licznymi podjazdami i zjazdami w latach 1952-1985 gościł Grand Prix Holandii Formuły 1. Teraz jest w kalendarzu, między innymi, serii DTM i długodystansowych wyścigów samochodów klasy GT. W najbliższy weekend, obok wyścigowych Picanto uczestniczących w Mistrzostwach Polski Kia Lotos Race, jedynej polskiej serii wyścigowej pod patronatem FIA, na tym torze będą ścigały się samochody różnych serii – od bardzo mocnych i szybkich samochodów turystycznych po historyczne singlesitery.

Karol Urbaniak, zwycięzca pierwszego wyścigu Kia Picanto na torze w Zandvoort w ubiegłym roku mówi, że bardzo lubi ten tor, bo „ma w sobie wszystko – szybkie proste, ciasne zakręty, różnice wzniesień, wyprofilowania i mocne cięcia. Tak naprawdę, każdy kierowca znajdzie tam coś dla siebie. Moim zdaniem ten tor jest jednym z najtrudniejszych w tegorocznym kalendarzu Kia Lotos Race.”

Reprezentant Automobilklubu Polskiego – dla którego wygrana na torze w Zandvoort była pierwszym zwycięstwem w Mistrzostwach Polski Kia Lotos Race w ogóle – dodaje, że „na tym torze bardzo liczą się ustawienia samochodu.”

Za klucz do szybkiej jazdy i zwycięstwa na holenderskim torze ustawienia samochodu, szczególnie dobór właściwego ciśnienia powietrza w oponach, uważa również Rafał Berdys – dwukrotnie piąty przed rokiem podczas wyścigów na torze w Zandvoort. Jego zdaniem „znalezienie optymalnego ciśnienia powietrza w oponach do rodzaju asfaltu na tym torze, do jego temperatury będzie nie lada wyzwaniem, i może przesądzić o sukcesie zarówno w kwalifikacjach, jak i w wyścigu. Kręty i wąski pierwszy sektor tego toru praktycznie uniemożliwia wyprzedzanie. Kto dobrze wystartuje z pierwszego pola i nie popełni błędu w wyścigu, ten ma bardzo duże szanse na wygraną. Przy tak wyrównanej stawce zawodników, wyprzedzić lidera wyścigu będzie bardzo trudno.”

Po pierwszej rundzie, rozegranej 2 tygodnie temu na torze Hungaroring, liderem Mistrzostw Polski Kia Lotos Race jest Michał Śmigiel, który ma tylko 4 punkty przewagi nad Filipem Tokarem i 18 punktów nad Karolem Urbanikiem.

„Bardzo cieszę się, że mam okazję wrócić na tor w Zandvoort, bo mam z nim porachunki i chciałbym pokazać się z lepszej strony niż przed rokiem. W zeszłym sezonie dręczyły mnie tam ciągłe problemy sprzętowe, które nie pozwoliły mi na uzyskanie dobrego wyniku. W tym roku zamierzam powalczyć przynajmniej o podium, a jak wszystko dobrze pójdzie, nawet o zwycięstwo.”

O torze w Zandvoort lider klasyfikacji Mistrzostw Polski Kia Picanto mówi, że jest „ciekawy i wymagający, ciasny i zdradliwy, co może powodować liczne wypadki. W wielu miejscach zamiast opon są betonowe ściany lub metalowe bariery. Tor jest też bardzo wymagający dla hamulców, ponieważ nie ma długich prostych, które pozwalają na ich schłodzenie. Podobają mi się liczne podjazdy i zjazdy oraz niewidoczne zakręty, które zawsze stanowią duże wyzwanie dla kierowców. Na torze w Zandvoort bardzo trudno się wyprzedza, a gdy popełni się chociaż drobny błąd – tor ci go nie wybaczy.”

Pełen emocji weekend z Mistrzostwami Polski Kia Lotos Race na torze w Zandvoort, jedynej polskiej serii wyścigowej pod patronatem FIA, rozpocznie się od dwóch 30-minutowych sesji treningowych w piątek, 22 maja. Wyścigowe Picanto wyjadą na tor o godz. 12:00 i 16:40. Na sobotę, na godz. 10:10, zaplanowano pierwszą z trzech sesji kwalifikacyjnych. Kolejne odbędą się o godz. 14:25 i 16:10. Dwa 30-minutowe wyścigi, kulminacyjny punkt weekendu, zostaną rozegrane w niedzielę o godz. 10:20 i 15:55.

Lista zawodników, którzy wystartują w II rundzie KLR na torze w Zandvoort

Lp Zawodnik Wiek miejsce zamieszkania Klub numer startowy
  Imię Nazwisko        
1 Konrad Wróbel 19 Warszawa AK Rzemieślnik 3
2 Paweł Malczak 17 Gdynia AK Wschodni Lublin 4
3 Karol Urbaniak 17 St.Babice k/W-wy AK Polski 31
4 Rafał Berdys 19 Kraśnik AK Wielkopolski 6
5 Michał Śmigiel 19 Gdynia AK Orski 7
6 Maciej Chałas 22 Warszawa AK Polski 9
7 Marcin Jaros 22 Zawidów AK Wielkopolski 14
8 Piotr Belka 32 Łódź AK Wielkopolski 15
9 Max Zschuppe 17 Hainewalde-Niemcy ADAC Sachsen eV 30
10 Filip Tokar 23 Kielce AK Kielecki 25
      Nowi zawodnicy KLR  
11 Albert Legutko 15 Berlin-Niemcy ADAC 17
12 Roxanne Treuberg 16 Wildeck-Niemcy ADAC Hessa Thuringa 18
13 Damian Litwinowicz 17 Poznań AK Wielkopolski 19
14 Adrian Pelc 24 Bielawa AK Sudecki 20
15 Marcin Ganowski 35 Poznań AK Wielkopolski 21
16 Tomasz Magdziarz 37 Poznań AK Wielkopolski 22
17 Paweł Wysmyk 26 Łódź AK Wielkopolski 23
18 Piotr Humański 48 Kutno AK Wielkopolski 24
19 Maximillian Zupanic 15 Graz-Austria OSK Austria  49
20 Mike Beckhusen 15 Berlin-Niemcy AK Wielkopolski 59
      Kierowcy VIP  
21 Radosław Turek VIP Warszawa AK Wielkopolski 98
22 Ruben Baeten VIP Amsterdam 99