Auto Świat Wiadomości Aktualności Kia Lotos Race 2015: Zandvoort nie wybacza błędów

Kia Lotos Race 2015: Zandvoort nie wybacza błędów

Już w najbliższy weekend na wymagającym, holenderskim torze w Zandvoort odbędzie się druga runda Mistrzostw Polski Kia Picanto 2015. Położony zaledwie 300 m od plaży tor niemal zawsze jest pokryty piaskiem. Do tego jest wąski, trudno się na nim wyprzedza i nie wybacza błędów – na większości zakrętów bandy stoją tuż przy torze. Wśród zgłoszonych zawodników jest także nasz kolega redakcyjny red. Radosław Turek.

Kia Lotos Race 2015
Auto Świat / ACZ
Kia Lotos Race 2015

Zandvoort – mały, nadmorski kurort położony zaledwie 30 km od centrum Amsterdamu – od 1949 roku jest areną wyścigów. Kręty, zlokalizowany między wydmami tor z licznymi podjazdami i zjazdami w latach 1952-1985 gościł Grand Prix Holandii Formuły 1. Teraz jest w kalendarzu, między innymi, serii DTM i długodystansowych wyścigów samochodów klasy GT. W najbliższy weekend, obok wyścigowych Picanto uczestniczących w Mistrzostwach Polski Kia Lotos Race, jedynej polskiej serii wyścigowej pod patronatem FIA, na tym torze będą ścigały się samochody różnych serii – od bardzo mocnych i szybkich samochodów turystycznych po historyczne singlesitery.

Karol Urbaniak, zwycięzca pierwszego wyścigu Kia Picanto na torze w Zandvoort w ubiegłym roku mówi, że bardzo lubi ten tor, bo „ma w sobie wszystko – szybkie proste, ciasne zakręty, różnice wzniesień, wyprofilowania i mocne cięcia. Tak naprawdę, każdy kierowca znajdzie tam coś dla siebie. Moim zdaniem ten tor jest jednym z najtrudniejszych w tegorocznym kalendarzu Kia Lotos Race.”

Reprezentant Automobilklubu Polskiego – dla którego wygrana na torze w Zandvoort była pierwszym zwycięstwem w Mistrzostwach Polski Kia Lotos Race w ogóle – dodaje, że „na tym torze bardzo liczą się ustawienia samochodu.”

Za klucz do szybkiej jazdy i zwycięstwa na holenderskim torze ustawienia samochodu, szczególnie dobór właściwego ciśnienia powietrza w oponach, uważa również Rafał Berdys – dwukrotnie piąty przed rokiem podczas wyścigów na torze w Zandvoort. Jego zdaniem „znalezienie optymalnego ciśnienia powietrza w oponach do rodzaju asfaltu na tym torze, do jego temperatury będzie nie lada wyzwaniem, i może przesądzić o sukcesie zarówno w kwalifikacjach, jak i w wyścigu. Kręty i wąski pierwszy sektor tego toru praktycznie uniemożliwia wyprzedzanie. Kto dobrze wystartuje z pierwszego pola i nie popełni błędu w wyścigu, ten ma bardzo duże szanse na wygraną. Przy tak wyrównanej stawce zawodników, wyprzedzić lidera wyścigu będzie bardzo trudno.”

Po pierwszej rundzie, rozegranej 2 tygodnie temu na torze Hungaroring, liderem Mistrzostw Polski Kia Lotos Race jest Michał Śmigiel, który ma tylko 4 punkty przewagi nad Filipem Tokarem i 18 punktów nad Karolem Urbanikiem.

„Bardzo cieszę się, że mam okazję wrócić na tor w Zandvoort, bo mam z nim porachunki i chciałbym pokazać się z lepszej strony niż przed rokiem. W zeszłym sezonie dręczyły mnie tam ciągłe problemy sprzętowe, które nie pozwoliły mi na uzyskanie dobrego wyniku. W tym roku zamierzam powalczyć przynajmniej o podium, a jak wszystko dobrze pójdzie, nawet o zwycięstwo.”

O torze w Zandvoort lider klasyfikacji Mistrzostw Polski Kia Picanto mówi, że jest „ciekawy i wymagający, ciasny i zdradliwy, co może powodować liczne wypadki. W wielu miejscach zamiast opon są betonowe ściany lub metalowe bariery. Tor jest też bardzo wymagający dla hamulców, ponieważ nie ma długich prostych, które pozwalają na ich schłodzenie. Podobają mi się liczne podjazdy i zjazdy oraz niewidoczne zakręty, które zawsze stanowią duże wyzwanie dla kierowców. Na torze w Zandvoort bardzo trudno się wyprzedza, a gdy popełni się chociaż drobny błąd – tor ci go nie wybaczy.”

Pełen emocji weekend z Mistrzostwami Polski Kia Lotos Race na torze w Zandvoort, jedynej polskiej serii wyścigowej pod patronatem FIA, rozpocznie się od dwóch 30-minutowych sesji treningowych w piątek, 22 maja. Wyścigowe Picanto wyjadą na tor o godz. 12:00 i 16:40. Na sobotę, na godz. 10:10, zaplanowano pierwszą z trzech sesji kwalifikacyjnych. Kolejne odbędą się o godz. 14:25 i 16:10. Dwa 30-minutowe wyścigi, kulminacyjny punkt weekendu, zostaną rozegrane w niedzielę o godz. 10:20 i 15:55.

Lista zawodników, którzy wystartują w II rundzie KLR na torze w Zandvoort

LpZawodnikWiekmiejsce zamieszkaniaKlubnumer startowy
  ImięNazwisko       
1KonradWróbel19WarszawaAK Rzemieślnik3
2PawełMalczak17GdyniaAK Wschodni Lublin4
3KarolUrbaniak17St.Babice k/W-wyAK Polski31
4RafałBerdys19KraśnikAK Wielkopolski6
5MichałŚmigiel19GdyniaAK Orski7
6Maciej Chałas22WarszawaAK Polski9
7MarcinJaros22ZawidówAK Wielkopolski14
8PiotrBelka32ŁódźAK Wielkopolski15
9MaxZschuppe17Hainewalde-NiemcyADAC Sachsen eV30
10FilipTokar23KielceAK Kielecki 25
      Nowi zawodnicy KLR 
11AlbertLegutko15Berlin-NiemcyADAC17
12RoxanneTreuberg16Wildeck-NiemcyADAC Hessa Thuringa18
13DamianLitwinowicz17PoznańAK Wielkopolski19
14AdrianPelc24BielawaAK Sudecki20
15MarcinGanowski35PoznańAK Wielkopolski21
16TomaszMagdziarz37PoznańAK Wielkopolski22
17PawełWysmyk26ŁódźAK Wielkopolski23
18PiotrHumański48KutnoAK Wielkopolski24
19MaximillianZupanic15Graz-AustriaOSK Austria 49
20MikeBeckhusen15Berlin-NiemcyAK Wielkopolski59
      Kierowcy VIP 
21RadosławTurekVIPWarszawaAK Wielkopolski98
22RubenBaetenVIPAmsterdam99
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków