Sedan Kii z napędem na tylną oś zostanie wprowadzony na kilka kluczowych rynków zagranicznych. Z całą pewnością będą to Stany Zjednoczone. Czy K9 trafi do Europy? Koreański producent jest na razie w tej kwestii bardzo tajemniczy, ale jest mało prawdopodobne, by auto znalazło się w polskiej ofercie. Są ważniejsze rynki na Starym Kontynencie, np. Niemcy.
Luksusowa limuzyna ma toczyć równą walkę z uznaną europejską konkurencją. Stylistycznie sedan jest bardzo podobny do BMW serii 7. Pojazd mierzy ponad 5 m długości, 1,9 m szerokości, 1,49 m wysokości i ma ponad 3-metrowy rozstaw osi. Takie wymiary pozwalają stworzyć komfortowe i wygodne miejsce podróżowania.
Na początku pod maską znajdzie się benzynowy silnik 3.8 V6 MPI (wtrysk wielopunktowy) o mocy 334 KM, który współpracuje z 8-stopniowym automatem. Jednostka GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa uzupełni ofertę w 2013 roku.
Samochód jest wyposażony w wiele nowoczesnych technologii, które do tej pory nie były dostępne w modelach Kii. Są to: w pełni LED-owe reflektory, system ostrzegający o zmianie pasa ruchu, układ monitorujący martwe pole pojazdu, 17-głośnikowy system dźwięku, aktywny tempomat i system czterech kamer przekazujących obraz dookoła samochodu.
Poza Koreą Kia K9 ma nosić inną nazwę. Producent poda ją bliżej premiery rynkowej.
Galeria zdjęć
Kia rozpoczęła sprzedaż limuzyny K9
Kia rozpoczęła sprzedaż limuzyny K9
Kia rozpoczęła sprzedaż limuzyny K9