Nie ma przesady w nazywaniu S7 jedną z najważniejszych dróg ekspresowych w kraju. Docelowo ma mieć około 730 km i połączy morze z górami. Przebiega przez pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowiecki, świętokrzyskie oraz małopolskie. Łączy m.in. Trójmiasto, Warszawę, Radom, Kielce i Kraków, a także przecina się z autostradami A2 i A4. W przeciwieństwie do położonej bardziej na zachód autostrady A1 ekspresowa siódemka jest darmowa i dlatego kierowcy tak często nią jeżdżą. Wciąż jednak czekamy na kilka kluczowych odcinków.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoS7 na północ od Warszawy. Czekamy na trzy odcinki
Droga ekspresowa S7 w Warszawie to najtrudniejsze i najbardziej wymagające zadanie, jakie czeka GDDKiA i wykonawców. To jednak nie jedyna część S7, która powstaje między Warszawą a Trójmiastem.
Przeczytaj także: S7 na północy Warszawy. Ruszają prace nad brakującym odcinkiem
Projektowana droga S7 na odcinku Płońsk - Czosnów w większości pokrywa się z istniejącym śladem. Trasa rozpoczyna się na połączeniu z ekspresową obwodnicą Płońska na 300. kilometrze, za istniejącym węzłem Siedlin, gdzie krzyżują się drogi krajowe nr 7 i nr 10. Kończy się w miejscowości Czosnów, łącząc się z projektowanym w ramach odrębnego zamówienia węzłem Czosnów. Inwestycja obejmuje również nowy przebieg drogi krajowej nr 62, zlokalizowanej w rejonie węzła Ostrzykowizna w ciągu projektowanej drogi S7. Możecie zobaczyć ją na poniższej mapie GDDKiA:
S7 na odcinku Płońsk - Czosnów. Kiedy kierowcy pojadą nową eską?
Kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. W realizacji jest odcinek Płońsk - Czosnów. Kierowcy z kolejnych 35 km będą mogli korzystać w 2026 r.
We wrześniu 2024 r. do Wojewody Mazowieckiego złożyliśmy wniosek o decyzję ZRID dla 9-kilometrowego odcinka Czosnów - Kiełpin. Zakończenie wszystkich prac przewidziane jest w połowie 2027 r.
- podaje GDDKiA w oficjalnym komunikacie. Budowę podzielono na trzy odcinki, żeby przyspieszyć prace:
- Odcinek od węzła Siedlin (bez węzła) do węzła Załuski (bez węzła), długość ok. 12,9 km
- Odcinek od węzła Załuski (z węzłem) do węzła Modlin (bez węzła), długość ok. 12 km
- Odcinek od węzła Modlin (z węzłem) do węzła Czosnów (bez węzła), długość ok. 9,7 km
Łączna wartość kontraktu na te trzy odcinki wynosi prawie dwa mld zł. Dokładnie to 1 926 345 704,30 zł
A co z tym wylotem S7 na północ z Warszawy?
Planowana droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniowa, z możliwością rozszerzenia do trzech, a nawet czterech pasów ruchu w niektórych miejscach. Na uwagę zasługują projektowane tunele w Bielanach i Bemowie, które mają poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na tych mocno zurbanizowanych obszarach. Pięć węzłów komunikacyjnych oraz infrastruktura towarzysząca, takie jak wiadukty czy kładki pieszo-rowerowe, dopełnią projekt, który zostanie szczegółowo przeanalizowany w procesie projektowania.
Na konkretną datę ukończenia prac musimy jeszcze poczekać. I to pewnie sporo. Na razie trwa projektowanie tej skomplikowanej inwestycji. Przetarg na wykonawcę robót budowlanych zostanie ogłoszony po ukończeniu dokumentacji w II kwartale 2026 roku. Na razie możemy zobaczyć, jaki jest pomysł na ten fragment S7: