Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > S7 na północy Warszawy. Ruszają prace nad brakującym odcinkiem

S7 na północy Warszawy. Ruszają prace nad brakującym odcinkiem

S7 w końcu doczeka się północnego wylotu z Warszawy. To brakujący odcinek jednej z najważniejszych dróg ekspresowych w kraju. Aktualnie Warszawa stanowi czarną dziurę na tej trasie. Kierowcy wpadają tam w korki i muszą się przebijać przez miasto, żeby dotrzeć do dalszej części siódemki. Są plany, żeby w końcu to zakończyć.

Północny wylot S7 Warszawa
Północny wylot S7 WarszawaŹródło: GDDKiA
  • S7 to jedna z najważniejszych dróg ekspresowych w Polsce. Trasa będzie miała około 730 km i połączy Bałtyk z Tatrami. Kierowcy z całego kraju czekają na ukończenie budowy
  • Rozpoczęły się prace projektowe nad północnym wylotem S7 z Warszawy
  • Plany zakładają kilka imponujących i skomplikowanych inwestycji drogowych. Choćby dwa tunele. GDDKiA pokazała, jak ma mniej więcej wyglądać nowa trasa

Nie ma przesady w nazywaniu S7 jedną z najważniejszych dróg ekspresowych w kraju. Docelowo ma mieć około 730 km i połączy morze z górami. Przebiega przez pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowiecki, świętokrzyskie oraz małopolskie. Łączy m.in. Trójmiasto, Warszawę, Radom, Kielce i Kraków, a także przecina się z autostradami A2 i A4. W przeciwieństwie do położonej bardziej na zachód autostrady A1 ekspresowa siódemka jest darmowa i dlatego kierowcy tak często nią jeżdżą.

Przeczytaj także: Koniec z ruchem tranzytowym w tym miejscu. Wiemy, kiedy powstanie obwodnica

Większość trasy jest już zbudowana. Brakuje jednak kluczowych odcinków. Drogowcy kończą powoli prace wokół Krakowa, trwają prace na Zakopiance na południu, niedługo ukończona zostanie budowa na północ od Warszawy, a GDDKiA bierze się teraz za największe wyzwanie - północny wylot ze stolicy. Właśnie rozpoczynają się prace projektowe.

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Północny wylot S7 z Warszawy. Czas się wziąć za projekt

Rozpoczynamy przygotowanie dokumentacji projektowej dla ostatniego głównego wyjazdu ze stolicy, który nie ma jeszcze statusu drogi szybkiego ruchu. To odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, który stanowi północny wylot ze stolicy w kierunku Gdańska

- poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w swoim najnowszym komunikacie. To oznacza, że Warszawa wkrótce pożegna się z ostatnim fragmentem drogi prowadzącej na północ, który nie nosi jeszcze miana drogi szybkiego ruchu. Rozpoczęto prace nad dokumentacją projektową dla odcinka drogi ekspresowej S7, który połączy Kiełpin z Trasą Armii Krajowej. Kierowcy wyczekują tego fragmentu S7. Pozwoli sprawnie ominąć korki obwodnicą miasta. Teraz siódemka się kończy, a kierowcy wpadają w gigantyczne korki w Łomiankach i muszą się przebijać przez Wisłostradę.

Konsorcjum Transprojekt Gdański, wraz z partnerem Transprojekt Warszawa, podjęło się zadania opracowania dokumentacji za kwotę 54,2 mln zł. Projektanci mają 41 miesięcy na dopracowanie planów oraz zdobycie wszystkich decyzji administracyjnych niezbędnych do rozpoczęcia budowy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przetarg na wykonawcę robót budowlanych zostanie ogłoszony po ukończeniu dokumentacji w II kwartale 2026 roku.

Przeczytaj także: To będzie najdłuższy tunel w Polsce, a miasto dostanie obwodnicę, na którą czekało dziesięciolecia

Tak ma wyglądać S7 na północy Warszawy. Jest wideo:

Co już wiemy o północnym wylocie S7 z Warszawy?

Planowana droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniowa, z możliwością rozszerzenia do trzech, a nawet czterech pasów ruchu w niektórych miejscach. Na uwagę zasługują projektowane tunele w Bielanach i Bemowie, które mają poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na tych mocno zurbanizowanych obszarach. Pięć węzłów komunikacyjnych oraz infrastruktura towarzysząca, takie jak wiadukty czy kładki pieszo-rowerowe, dopełnią projekt, który zostanie szczegółowo przeanalizowany w procesie projektowania.

Oprócz wspomnianych tuneli, trasa S7 zapewni liczne przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i ogrodzenie, zwiększając bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Dodatkowe analizy połączeń z lokalnymi drogami zapewnią płynność ruchu i dostępność trasy S7.

Prace nad S7 wymagają szczególnie starannego przygotowania, ze względu na złożoność techniczną, gęstą zabudowę miejską oraz przewidywane natężenie ruchu.

Kierowcy czekają na jeszcze dwa odcinki S7 na północ od Warszawy

Z 275 km gotowej drogi ekspresowej S7 od Gdańska do Płońska, kierowcy wkrótce zyskają kolejne 35 km, które mają być dostępne w 2026 roku. To odcinek S7 Płońsk - Czosnów. Wniosek o decyzję ZRID dla odcinka Czosnów - Kiełpin został złożony we wrześniu 2024 roku, a zakończenie wszystkich prac planowane jest na połowę 2027 roku.

Droga S7
Droga S7Źródło: Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow
Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:GDDKiAS7DrogiWarszawa
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków