Auto Świat Wiadomości Aktualności Tak S7 wjedzie do północnej Warszawy. Będą imponujące tunele

Tak S7 wjedzie do północnej Warszawy. Będą imponujące tunele

Sporo dzieje się na drodze S7 pomiędzy Warszawą i Gdańskiem. Prace na trzech ważnych odcinkach powoli dobiegają końca. Są już ukończone w 79, 87 i 95 proc. GDDKiA zakłada, że pojedziemy nimi jeszcze w tym roku. Postanowiliśmy więc sprawdzić, co z... północnym wylotem z Warszawy. To brakujący odcinek jednej z najważniejszych dróg ekspresowych w kraju. Aktualnie Warszawa stanowi czarną dziurę na tej trasie. Kierowcy wpadają tam w korki i muszą się przebijać przez miasto, żeby dotrzeć do dalszej części siódemki. Są plany, żeby w końcu to zakończyć. Ambitne, bo z imponującymi tunelami.

Północny wylot S7 Warszawa
GDDKiA
Północny wylot S7 Warszawa
  • S7 to jedna z najważniejszych dróg ekspresowych w Polsce. Trasa będzie miała około 730 km i połączy Bałtyk z Tatrami. Kierowcy z całego kraju czekają na ukończenie budowy
  • Kończy się rozbudowa S7 trzech odcinków między Warszawą i Gdańskiem. To ponad 30 km ekspresówki, która lada chwila będzie miała po trzy pasy w każdą stronę
  • Trwają już prace projektowe nad północnym wylotem S7 z Warszawy
  • Plany zakładają kilka imponujących i skomplikowanych inwestycji drogowych. Choćby dwa tunele. GDDKiA pokazała, jak ma mniej więcej wyglądać nowa trasa

Nie ma przesady w nazywaniu S7 jedną z najważniejszych dróg ekspresowych w kraju. Docelowo ma mieć około 730 km i połączy morze z górami. Przebiega przez pięć województw: pomorskie, warmińsko-mazurskie, mazowiecki, świętokrzyskie oraz małopolskie. Łączy m.in. Trójmiasto, Warszawę, Radom, Kielce i Kraków, a także przecina się z autostradami A2 i A4. W przeciwieństwie do położonej bardziej na zachód autostrady A1 ekspresowa siódemka jest darmowa i dlatego kierowcy tak często nią jeżdżą.

Przeczytaj także: Zatankował i zapłacił… 3 tys. zł mandatu. Wystarczy chwila nieuwagi

Droga S7 nie jest jeszcze gotowa, ale jesteśmy tego coraz bliżej

I na S7 cały czas coś się dzieje. Trwają prace na Zakopiance na południu, tuż przed końcem zeszłego roku oddano brakujące odcinki koło Krakowa, co sprawiło, że Warszawa i Kraków w końcu zyskały ekspresowe połączenie bez żadnych dziur. Kończą się też roboty na S7 między Płońskiem i Czosnowem. To brakujące 35 km, które z kolei połączą stolicę z Trójmiastem. Kierowcy pojadą tymi fragmentami S7 w najbliższych miesiącach.

Od jesieni zeszłego roku trwają prace, na tym etapie projektowe, nad północnym wylotem S7 ze stolicy. Na największe wyzwanie na S7.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Północny wylot S7 z Warszawy. Trwają już prace nad projektem

Rozpoczynamy przygotowanie dokumentacji projektowej dla ostatniego głównego wyjazdu ze stolicy, który nie ma jeszcze statusu drogi szybkiego ruchu. To odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, który stanowi północny wylot ze stolicy w kierunku Gdańska

- poinformowała GDDKiA na jesieni zeszłego roku. Warszawa ma się pożegnać się z ostatnim fragmentem drogi prowadzącej na północ, który nie nosi jeszcze miana drogi szybkiego ruchu. Rozpoczęto prace nad dokumentacją projektową dla odcinka drogi ekspresowej S7, który połączy Kiełpin z Trasą Armii Krajowej. Kierowcy wyczekują tego fragmentu S7. Pozwoli sprawnie ominąć korki obwodnicą miasta. Teraz siódemka się kończy, a kierowcy wpadają w gigantyczne korki w Łomiankach i muszą się przebijać przez Wisłostradę.

Konsorcjum Transprojekt Gdański, wraz z partnerem Transprojekt Warszawa, podjęło się zadania opracowania dokumentacji za kwotę 54,2 mln zł. PJeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przetarg na wykonawcę robót budowlanych zostanie ogłoszony po ukończeniu dokumentacji w II kwartale 2026 roku.

Przeczytaj także: Te systemy w samochodach to ściema! Płacimy za nie krocie, a one działają jak chcą. 5 najgorszych

Tak ma wyglądać S7 na północy Warszawy. Wizualizacja robi wrażenie

O północnym wylocie S7 z Warszawy. Będą imponujące tunele

Planowana droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniowa, z możliwością rozszerzenia do trzech, a nawet czterech pasów ruchu w niektórych miejscach. Na uwagę zasługują projektowane tunele w Bielanach i Bemowie, które mają poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na tych mocno zurbanizowanych obszarach. Pięć węzłów komunikacyjnych oraz infrastruktura towarzysząca, takie jak wiadukty czy kładki pieszo-rowerowe, dopełnią projekt, który zostanie szczegółowo przeanalizowany w procesie projektowania.

Oprócz wspomnianych tuneli, trasa S7 zapewni liczne przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i ogrodzenie, zwiększając bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Dodatkowe analizy połączeń z lokalnymi drogami zapewnią płynność ruchu i dostępność trasy S7.

Prace nad S7 wymagają szczególnie starannego przygotowania, ze względu na złożoność techniczną, gęstą zabudowę miejską oraz przewidywane natężenie ruchu.

Kierowcy czekają na jeszcze trzy odcinki S7 na północ od Warszawy. Mamy najświeższy komunikat GDDKiA

Z 275 km gotowej drogi ekspresowej S7 od Gdańska do Płońska, kierowcy wkrótce zyskają kolejne 35 km, to odcinek S7 Płońsk - Czosnów. Zakładano, że wszystkie trzy odcinki będą gotowe w pierwszej połowie tego roku, ale nie udało się tego dopiąć. Z komunikatu GDDKiA z sierpnia 2025 r. dowiedzieliśmy się, że stopień ukończenia wynosi:

  • S7 Płońsk Południe – Załuski: 79 proc. 
  • S7 Załuski – Modlin: 87 proc. 
  • S7 Modlin – Czosnów: 95 proc. 

Dla wszystkich kontraktów zostały podpisane aneksy wydłużające czas na ukończenie. W przypadku odcinka Płońsk Południe – Załuski termin mija w marcu 2026 r., natomiast dla dwóch kolejnych zadań to sierpień 2025 r. W procedowaniu są roszczenia wykonawców wszystkich trzech odcinków, którzy oczekują wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych.

- czytamy w komunikacie. GDDKiA mobilizuje wszystkich wykonawców, żeby ekspresowa siódemka została oddana kierowcom jeszcze w tym roku. W przypadku dwóch z trzech odcinków to bardzo prawdopodobne.

Droga S7
Droga S7Żródło: Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow
Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: