Auto Świat Wiadomości Aktualności Koncepcyjny Lexus LF-LC w pełnej krasie

Samochód został zaprojektowany przez studio projektanckie Calty w kalifornijskim Newport Beach, które na prośbę japońskiej centrali zajęło się poszukiwaniem nowego oblicza Lexusa. Znakiem szczególnym LF-LC jest wcięta po bokach („klepsydrowa”) osłona chłodnicy, która będzie wyróżnikiem przyszłych Lexusów. Wydatne krzywizny łagodnie przechodzą w ostre załamania, tworząc ciekawe połączenie linii, cieni i załamań. Boczny profil LF-LC tworzy dynamiczną sylwetkę.

Wnętrze koncepcyjnego LF-LC jest ukierunkowane na kierowcę. W sposób kontrastowy łączy zimną obecność najnowocześniejszej techniki z miękkimi materiałami i organicznymi kształtami.Powierzchnie w przeszklonej kabinie pokryte są kombinacją gładkiej skóry i zamszu z elementami wykończeniowymi o fakturze szczotkowanego metalu oraz drewnianymi wstawkami.

Auto wyposażone jest w wyświetlacz ze zdalnym sterownikiem dotykowym, umożliwiający wygodne sterowanie poszczególnymi funkcjami bez konieczności zmiany pozycji za kierownicą ani przenoszenia linii wzroku. Dwa ciekłokrystaliczne ekrany o przekątnej 12,3 cala przekazują niezbędne informacje i wskazówki nawigacyjne. Ustawiony dokładnie na wprost oczu kierowcy zespół analogowych wskaźników prezentowanych na ciekłokrystalicznym wyświetlaczu charakteryzuje wielowarstwowa struktura. Najgłębsza warstwa pokazuje temperaturę silnika, zapas paliwa i tło dla wskaźnika ekonomiczności jazdy. Środkową warstwę stanowi centralny pierścień z podziałką obrotomierza. Ostatnia warstwa obrazuje wskazania obrotomierza, prędkościomierza i wskaźnika ekonomiczności jazdy.

Polecenia przekazywane są z panelu dotykowego, osadzonego w futurystycznej środkowej konsoli. Interfejs wykorzystywany do sterowania funkcjami radioodtwarzacza, układu klimatyzacji i systemu nawigacyjnego zawiera wysuwany ekran z klawiaturą dotykową, umożliwiającą wprowadzanie bardziej złożonych poleceń. Podobne panele dotykowe w każdych drzwiach służą są do sterowania szybami bocznymi i lusterkami bocznymi, regulacji siedzeń oraz zmiany indywidualnych ustawień urządzeń uprzyjemniających jazdę.

Lexus LF-LC wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy. Silnik spalinowy jest umieszczonyz przodu, a napęd przenoszony jest na tylne koła. Producent nie zdrazza mocy auta, ale zapewnia, że jego osiągi są odpowiednie do przeznaczenia pojazdu.

„Jesteśmy w trakcie największych w historii Lexusa zmian, zainicjowanych przez nową generację charakterystycznej linii wzorniczej.” – mówi Karl Schlicht, dyrektor zarządzający działu planowania produktu i marketingu Lexusa. „Jej zwiastunem jest nowy GS, z wciętą linią osłony chłodnicy jako symbolem tych zmian. Obecnie, wraz z prezentowaną w Detroit koncepcją projektową modelu coupe, otwieramy kolejny rozdział ewolucji Lexusa. Efektownie wyglądające koncepcyjne 2+2 z napędem hybrydowym demonstruje stylistykę, która w ciągu następnych 24 miesięcy szeroką falą obejmie nowe modele Lexusa”.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków