Samochód został zaprojektowany przez studio projektanckie Calty w kalifornijskim Newport Beach, które na prośbę japońskiej centrali zajęło się poszukiwaniem nowego oblicza Lexusa. Znakiem szczególnym LF-LC jest wcięta po bokach („klepsydrowa”) osłona chłodnicy, która będzie wyróżnikiem przyszłych Lexusów. Wydatne krzywizny łagodnie przechodzą w ostre załamania, tworząc ciekawe połączenie linii, cieni i załamań. Boczny profil LF-LC tworzy dynamiczną sylwetkę.
Wnętrze koncepcyjnego LF-LC jest ukierunkowane na kierowcę. W sposób kontrastowy łączy zimną obecność najnowocześniejszej techniki z miękkimi materiałami i organicznymi kształtami.Powierzchnie w przeszklonej kabinie pokryte są kombinacją gładkiej skóry i zamszu z elementami wykończeniowymi o fakturze szczotkowanego metalu oraz drewnianymi wstawkami.
Auto wyposażone jest w wyświetlacz ze zdalnym sterownikiem dotykowym, umożliwiający wygodne sterowanie poszczególnymi funkcjami bez konieczności zmiany pozycji za kierownicą ani przenoszenia linii wzroku. Dwa ciekłokrystaliczne ekrany o przekątnej 12,3 cala przekazują niezbędne informacje i wskazówki nawigacyjne. Ustawiony dokładnie na wprost oczu kierowcy zespół analogowych wskaźników prezentowanych na ciekłokrystalicznym wyświetlaczu charakteryzuje wielowarstwowa struktura. Najgłębsza warstwa pokazuje temperaturę silnika, zapas paliwa i tło dla wskaźnika ekonomiczności jazdy. Środkową warstwę stanowi centralny pierścień z podziałką obrotomierza. Ostatnia warstwa obrazuje wskazania obrotomierza, prędkościomierza i wskaźnika ekonomiczności jazdy.
Polecenia przekazywane są z panelu dotykowego, osadzonego w futurystycznej środkowej konsoli. Interfejs wykorzystywany do sterowania funkcjami radioodtwarzacza, układu klimatyzacji i systemu nawigacyjnego zawiera wysuwany ekran z klawiaturą dotykową, umożliwiającą wprowadzanie bardziej złożonych poleceń. Podobne panele dotykowe w każdych drzwiach służą są do sterowania szybami bocznymi i lusterkami bocznymi, regulacji siedzeń oraz zmiany indywidualnych ustawień urządzeń uprzyjemniających jazdę.
Lexus LF-LC wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy. Silnik spalinowy jest umieszczonyz przodu, a napęd przenoszony jest na tylne koła. Producent nie zdrazza mocy auta, ale zapewnia, że jego osiągi są odpowiednie do przeznaczenia pojazdu.
„Jesteśmy w trakcie największych w historii Lexusa zmian, zainicjowanych przez nową generację charakterystycznej linii wzorniczej.” – mówi Karl Schlicht, dyrektor zarządzający działu planowania produktu i marketingu Lexusa. „Jej zwiastunem jest nowy GS, z wciętą linią osłony chłodnicy jako symbolem tych zmian. Obecnie, wraz z prezentowaną w Detroit koncepcją projektową modelu coupe, otwieramy kolejny rozdział ewolucji Lexusa. Efektownie wyglądające koncepcyjne 2+2 z napędem hybrydowym demonstruje stylistykę, która w ciągu następnych 24 miesięcy szeroką falą obejmie nowe modele Lexusa”.