Produkcja małych modeli zawsze była priorytetem tyskiej fabryki. Projekt Fiata i Forda przewidywał roczną produkcję 280 tys. egzemplarzy. Od 2007 roku rozpoczęto produkcję Fiata 500, do którego we wrześniu 2008 roku dołączył spokrewniony technicznie Ford Ka.

Rekordowy był pierwszy pełny rok produkcji, czyli 2009, w którym powstało 113 tys. egz. Forda Ka. Jednak w kolejnych latach produkcja spadła poniżej 100 tys. egz. rocznie, a w ostatnich czterech latach w Tychach powstawało już tylko ok. 50 tys. egz. rocznie.

Ostatecznie Ford zdecydował się zakończyć współpracę z Fiatem i ulokować produkcję nowej generacji Forda Ka w innym zakładzie na terenie Europy. Wszystko wskazuje na to, iż Ford Ka+ w wersji pięciodrzwiowej będzie produkowany w rumuńskim mieście Craiova, gdzie Ford ma nowoczesną fabrykę i wolne moce produkcyjne.