U KTM stało się już tradycją, że kiedy przedstawi się nowy model, rok później pojawi się ostrzejsza wersja R. Było tak w wypadku 990 Superduke czy 950 Supermoto.
W 2007 roku przedstawił się pierwszy „pomarańczowy ścigacz” KTM RC8. Wszyscy wiedzą, że KTM chce spróbować swoich sił w pucharze Superbike, ale reguły pucharu wymagają, aby motocykl wyścigowy znalazł swoje odbicie również w produkcji seryjnej. Właśnie dlatego powstało KTM 1190 RC8 R - motocykl z czarną obudową, białym „tyłeczkiem” i pomarańczową ramą.
Silnik o zwiększonej pojemności oferuje 121 kW (165 KM) przy 10 250 obr./min, czyli o 10 KM więcej od podstawowej odmiany RC8. Wersja wyścigowa ze specjalnymi modyfikacjami i zmienionym układem wydechowym produkować będzie 132 kW (180 KM). Tak więc walka w pucharze Superbike będzie naprawdę ciekawa – przypomnijmy, że na starcie pojawi się również Aprilia z modelem RSV4 i BMW z S 1000 RR.
KTM 1190 RC8 R otrzymało również lepsze, w pełni regulowane zawieszenie, a dzięki kilku karbonowym elementom masa netto obniżyła się o 2 kg do 182 kg.
Kolejną nowością ze stajni KTM jest dwukołowiec kategorii Supermoto z oznaczeniem 990 SM T. Wersja T od podstawowego 990 SM odróżnia się ergonomią, inaczej wyprofilowanym siodełkiem, owiewką, obudowami rękojeści oraz standardowo montowanym uchwytem na walizki. Wszystkie te modyfikacje oznaczają większy poziom komfortu podczas dłuższych podróży. Moc 85 kW (115 KM) musi poradzić sobie z 196 kg masy netto.
To jednak nie wszystko, co KTM przygotowało na nowy rok. Wersję R otrzymało również turystyczne enduro KTM 990 Adventure. Oprócz wyższej mocy 85 kW (115 KM) przy 8750 obr./min motocykl otrzymał regulowane zawieszenie o skoku 265 mm z przodu i z tyłu, a siodełko znajduje się na „zawrotnej” wysokości 915 mm. Podstawowa wersja Adventure otrzymała na rok modelowy 2009 silnik oferujący moc 78 kW (106 KM) i moment obrotowy 100 Nm.