Szybki rozwój chińskiego rynku samochodowego chcą wykorzystać również producenci ekskluzywnych samochodów. Jednym z nich jest włoskie Lamborghini, które zbiera już doświadczenia na tamtejszym rynku.
Pierwszy dealer marki otworzył w Chinach salon już w roku 2004. Oprócz Pekinu Lamborghini oficjalnie można kupić w Szanghaju i Guangzhou, czwarty, licencjonowany dealer ma swój salon w Hong Kongu. Właśnie w Hong Kongu firma oczekuje w tym roku nawet dwukrotny wzrost sprzedaży.
Dyrektor wykonawczy Stephan Winklemann nie stara się nawet ukryć, że Lamborghini ma ambicje zostać najbardziej zyskownym producentem supersportów na świecie. Dopomóc ma w tym właśnie chiński rynek, który będzie dla firmy jednym z najważniejszych. Według najbardziej optymistycznych założeń sprzedaż w regionie Azji i Pacyfiku mogłaby wzrosnąć w stosunku do roku 2007 (sprzedano 420 samochodów) aż trzykrotnie. Winkelmann podkreśla, że dla firmy Lamborghini jest ważne sprawiedliwie rozdzielić produkcję pomiędzy Amerykę Północną, Europę i Azję. W Chinach zadebiutował właśnie model Gallardo LP560-4, którego sprzedaż rozpocznie się na tamtejszym rynku latem.