Jednostka napędowa powstała w dywizji Fiat Powertrain Technologies i ma pojemność skokową 1,4 litra oraz moc 88 kW (120 KM). Lancia swoje silniki przystosowane do zasilania dwoma paliwami nazywa Ecochic.
Oficjalną premierę miały one podczas salonu w Genewie w modelach Ypsilon i Musa. Bez tankowania Ypsilon Ecochic jest w stanie pokonać dystans 1300 kilometrów, a większa Musa 1200 km. Zbiornik na LPG o pojemności 39 litrów zamontowany jest w miejscu koła zapasowego.
Delta z silnikiem 1,4 TurboJet i instalacją LPG trafi do sprzedaży we Włoszech od 24. Października 2009 roku. Wersja Argento będzie kosztowała 23.700 Euro, ale zgodnie z nowymi ulgami przy zakupie auta z emisją CO2 do 120 g/km jej cena wyniesie tylko 18.700 Euro (włacznie ze złomowaniem starego auta).
Kolejnych zmian stylowy hatchback doczeka się w lipcu 2010 roku, gdy będą montowane już turbo diesle spełniające wymogi normy Euro 5. Będzie też technologia MultiAir i system Start&Stop. Moc wersji standardowej wyniesie 99 kW (135 KM), mocniejszej 121 kW. Obie otrzymają po 11 kW (15 KM) więcej.
Delta otrzyma też nową przekładnię C635 zaprojektowaną przez FPT. Wersja z silnikiem 1,8 Turbo otrzyma do dyspozycji wariant dwusprzegłowy.
Fiat obecnie w Europie oferuje wiele modeli przystosowanych do zasilania dwoma rodzajami paliwa. LPG może spalać Panda i Punto Classic z silnikiem 1,2 FIRE, 1,4 dopstępny jest w Grande Punto, Punto Evo i MPV Idea.Nowy 1,4 T-Jet LPG otrzyma także Punto Evo.
Obok LPG włoski producent posiada także w swojej ofercie modele BioPower przystosowane do zasilania benzyn i etanolem. Dostępny jest on dla silników 1,2 8V Fire (Panda, Punto Classic), 1,4 8V FIRE (Grande Punto, Punto Evo i Qubo) oraz 1,6 16V Torque modelach Multipla i Doblo.