Auto Świat Wiadomości Aktualności Lancia: Thesis bez następcy, do 2012 co roku nowy model

Lancia: Thesis bez następcy, do 2012 co roku nowy model

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Podczas prezentacji dziennikarskiej nowego hatchbacku Lancia Delta szef włoskiej spółki Olivier Fraçois przedstawił plany firmy na najbliższe lata.

Lancia: Thesis bez następcy, do 2012 co roku nowy model
Zobacz galerię (34)
Auto Świat
Lancia: Thesis bez następcy, do 2012 co roku nowy model

Zainteresowanie samochodami marki Lancia na rynkach europejskich udało się wznowić dzięki odmłodzonym modelom Ypsilon i Musa. Z resztą Musa sprzedaje się lepiej niż tańszy bliźniak Fiat Idea, a np. na rodzimym rynku włoskim Musa jest z 10-procentowym udziałem liderem rynku małych samochodów MPV.

We Francji, Hiszpanii i Niemczech firma odnotowała wzrost rzędu dziesiątek procent, a największą nadzieją firmy jest teraz nowa generacja modelu Delta. W związku z wprowadzeniem pierwszego nowego modelu Lancia po raz pierwszy od czterech lat poszerza swoją sieć sprzedaży. Nowe salony sprzedaży powstaną nie tylko w Europie Środkowej i Wschodniej, ale także na najważniejszych tradycyjnych rynkach.

W najbliższych latach Lancia chce odmłodzić swoją ofertę tempem jeden nowy model rocznie. W tym roku nowością jest Delta, w przyszłym roku pojawi się nowy Ypsilon, później Musa, a miejsce pozostaje również na jedną niespodziankę. Za tym obiecującym orzeczeniem najprawdopodobniej ukrywa się nowy model lokujący się pomiędzy 4-metrowym MPV Musa i 4,5-metrowym hatchbackiem Delta. Na bezpośrednie pytanie o przyszłość sportowego modelu Fulvia nie uzyskaliśmy jasnej odpowiedzi, co nie znaczy jednak, że z projektu zrezygnowano. Podczas przyszłorocznych targów w Genewie miałoby się przedstawić kolejne studium.

Smutną wiadomością dla miłośników dużych Lancii jest fakt, że luksusowy Thesis pozostanie bez następcy. Sedan klasy wyższej średniej zaprezentował się już w roku 2001 jako następca konserwatywnego modelu Kappa. Do dziś Thesis należy do najbardziej oryginalnych samochodów na rynku. Rozmiary auta wynoszą 4888 x 1830 x 1470 mm, a rozstaw osi ma długość 2803 mm. W ofercie pozostały wyłącznie 5-cylindrowe jednostki 2,4 20V (125 kW/170 KM), 2,0 20V Turbo (136 kW/185 KM) i 2,4 JTD (136 kW/185 KM). Niestety auto nie odniosło sukcesu. W zeszłym roku sprzedano zaledwie tysiąc egzemplarzy. Cena auta na rynku włoskim zawiera się w przedziale 42 tys.-53 tys. euro.

Lancia przewiduje, że w pierwszym pełnym roku sprzedaży (2009/2010) model Delta zamówi 70 tys. klientów. Powtanie również wersja dla administracji państwowej, tak by firma mogła zaoferować zastępstwo za model Thesis.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: