Wersja jubileuszowa nazywa się Defender Works V8. Jest to najmocniejsza i najbardziej dynamiczna odmiana Defendera. Silnik V8 o pojemności 5 litrów ma moc 405 KM i 515 Nm momentu obrotowego. Do setki jubileuszowy Defender przyspiesza w 5,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 170 km/h.
Defender Works V8 wyposażony jest w skrzynię automatyczną 8-biegową, ma też skrzynię redukcyjną i blokady dyferencjałów naprzód i na tył. Napęd oczywiście 4x4. Auto porusza się na kołach 18-calowych z alufelgami, opony terenowe w rozmiarze 265/65 R 18. Jak informuje Land Rover, Defender Works V8 dostępny będzie w 8 kolorach nadwozia. W kabinie deska rozdzielcza, boczki drzwi, podsufitka oraz sportowe fotele Recaro pokryte są skórą.
To tyle dobrych wiadomości dla fanów Defendera. Są też dwie złe. Pierwsza – wysoka cena. Defender Works V8 w wersji z krótszym rozstawem osi (90 cali) kosztuje 150 tys. funtów (ok. 700 tys. zł). Druga – Defender Works V8 dostępny jest tylko w W. Brytanii. Do innych krajów trzeba sprowadzić go indywidualnie.
W galerii zdjęcia specjalnej wersji Land Rovera Defendera na 70-lecie firmy.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGaleria zdjęć
Powstanie tylko 150 egz. Defendera Works V8, z rozstawem osi 90 i 110 cali
Napęd 4x4, blokada dyferencjałów, opony terenowe 18-calowe
Land Rover Defender – limitowana wersja
Land Rover Defender – limitowana wersja
Prędkość maksymalna ograniczona do 170 km/h
Land Rover Defender – limitowana wersja
Land Rover Defender – limitowana wersja
Land Rover Defender – limitowana wersja
Land Rover Defender – limitowana wersja
Land Rover Defender – limitowana wersja – kokpit
Land Rover Defender – limitowana wersja – tapicerka, posufitka, boczki drzwi – pokryte skórą
Land Rover Defender – limitowana wersja – silnik V8/405 KM
Land Rover Defender – limitowana wersja – plakietka jubileuszowa