Nowy RX wygląda masywnie. Przednia część ma nowy wygląd, który jest podkreślony przez kratę wlotu powietrza w kształcie wrzeciona z chromowaną otoczką oraz potrójne reflektory diodowe w kształcie litery L. Atrakcyjnie i dynamicznie wygląda też linia boczna samochodu.

Kabina nowego Lexusa RX zaprojektowana jest pod kątem zapewnienia komfortu i luksusowego charakteru. Dla tych, którzy pragną dodatkowo wzbogacić wnętrze, dostępne są zdobienia z drewna wycinanego laserem. Duży wyświetlacz przezierny HUD znajduje się w środkowej części, a obszar informacyjny z ekranem o przekątnej 12,3 cala został oddzielony od obszaru sterowania.

Pasażerowie tylnych siedzeń mają więcej miejsca na nogi oraz na wysokości kolan, a nowe siedzenia są wyposażone w funkcje podgrzewania i elektrycznego rozkładania.

Silniki - płynna praca, wysoka moc i wydajność

Nowy Lexus RX będzie dostępny z hybrydowym układem napędowym, w którym mamy ulepszony silnik V6 o pojemności 3,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona. W połączeniu z silnikiem elektrycznym, całkowita moc będzie wynosiła ok. 300 KM. Dostępna będzie także wersja RX200t - z benzynowym turbodoładowanym silnikiem 2,0.

Lepsze prowadzenie i stabilność

Nowy Lexus RX został tak zaprojektowany, aby na drodze zachowywał się jak samochód osobowy. Podwozie zostało wzmocnione, w celu zapewnienia lepszej stabilności i zmniejszenia przechyłów podczas pokonywania zakrętów. Szkielet nadwozia został wzmocniony, co spowodowało zwiększenie sztywności. W samochodzie zastosowano również układ stabilizacji ruchu pojazdu VDIM.

Dostępne w większości wersji modelu RX będzie zawieszenie o zmiennej charakterystyce (AVS), które w sposób elektroniczny monitoruje i dostosowuje tłumienie i pracę układu kierowniczego tak, aby w zależności od warunków drogowych zapewnić optymalne prowadzenie oraz zachowanie pojazdu.

Lexus Safety System+ - bezpieczeństwo to priorytet

Układ Lexus Safety System+ łączy w sobie kilka istniejących układów bezpieczeństwa czynnego. Należy do nich system ochrony przedzderzeniowej PCS, który wykrywa gwałtowną zmianę prędkości pojazdu z przodu i ostrzega kierowcę przed potencjalnym zderzeniem z przeszkodą lub pieszymi; funkcja ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu LDA; funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych AHB.

Jako element wielokierunkowego podejścia do kwestii bezpieczeństwa czynnego, w pakiecie Lexus Safety System+ wykorzystano radar milimetrowy, który współpracuje z kamerą, w celu utrzymania RX na założonym pasie ruchu - funkcja utrzymywania pasa ruchu oraz poprawia skuteczność wykrywanie obiektów, co jest z kolei wykorzystywane przez układ Dynamic Radar Cruise Control.

Aby dodatkowo podnieść poziom bezpieczeństwa, wyposażenie opcjonalne mogą stanowić: funkcja adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi (AHS), panoramiczny system wizyjny (PVM) i układ monitorujący martwe pole widoczności (BSM).