• Łada Vesta po pierwszych 7 miesiącach 2017 roku jest na trzecim miejscu w rankingu sprzedaży nowych aut w Rosji
  • Vesta Exclusive została wyposażona w silnik benzynowy 1.8 l o mocy 122 KM
  • Najbardziej luksusową odmianę Łady można zamówić w wersji z automatyczną skrzynią biegów

Tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego do rosyjskich salonów trafiła najnowsza odmiana Łady Vesta. W Rosji to bardzo popularny samochód. Po pierwszych 7 miesiącach 2017 roku zajmuje trzecie miejsce w rankingach sprzedaży. Czy po wzbogaceniu gamy o luksusową wersję samochód poprawi jeszcze swoją pozycję w statystykach?

Łada Vesta Exclusive jest dostępna w specjalnie dobranym kolorze lakieru nazwanym Carthage
Łada Vesta Exclusive jest dostępna w specjalnie dobranym kolorze lakieru nazwanym Carthage

Vesta Exclusive będzie się wyróżniać na ulicach. Specjalnie dla tej wersji przygotowano nowy kolor lakieru o nazwie Carthage (beżowy metalik) oraz 16 calowe felgi aluminiowe instalowane bez dopłaty. Odmianę Exclusive przygotowano w oparciu o bogato wyposażoną odmianę Luxe Multimedia, która wcześniej była najdroższą wersją Vesty. W standardzie m.in. klimatyzacja, ABS i ESP, podgrzewana przednia szyba i siedzenia, tylna kamera oraz system multimedialny z nawigacją. Vesta jest także wyposażona w system automatycznego powiadamiania o wypadku, który lokalizuje pojazd na podstawie rosyjskiego systemu satelitarnego ERA-GLONASS.

W porównaniu z dotychczasową najbogatszą wersją Luxe Multimedia dodano kilka elementów wyposażenia. Siedzenia pokryto tapicerką wykonaną z alkantary i tzw. skóry ekologicznej. Skórę wykorzystano także do pokrycia kierownicy. Ponadto dodano materiałowe dywaniki, metalowe nakładki na pedały, wewnętrzne oświetlenie LED, mocniej przyciemnione tylne szyby, chromowaną końcówkę rury wydechowej, spojler oraz elementy dekoracyjne na kratkach wentylacyjnych. A to nie koniec. Nie zapomniano także o felgach aluminiowych. W standardzie montowane są wersje 16 calowe.

Łada Vesta Exclusive
Łada Vesta Exclusive

Exclusive ma być oferowany z benzynową jednostką 1.8 l (nazwa kodowa – 21179) o mocy 122 KM (przy 5900 obr/min). Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm osiągany przy 3700 obr/min.  Tyle wystarczy, by rozpędzić samochód do 186 km/h (188 km/h z manualną skrzynią biegów). Sprint do 100 km/h zajmie 10,2 s (12,1 s z automatem).

Exclusive to obecnie najdroższa odmiana Vesty. W Rosji trzeba za nią zapłacić ponad 760 000 rubli, czyli ok 45 000 zł za model z 5 biegową ręczną skrzynią biegów. Wersja z pięciobiegowym automatem jest droższa o ok 1500 zł.