Logo
WiadomościAktualnościAuta których marek psują się najrzadziej, a które najczęściej? Jest nowy raport CR

Auta których marek psują się najrzadziej, a które najczęściej? Jest nowy raport CR

Zgłoszenia od użytkowników, a także dane zebrane podczas testów na torze i wyniki ankiety zadowolenia właściciela — tak powstaje coroczny ranking niezawodności marek samochodów. Tym razem oceniono ponad 330 tys. pojazdów, a wśród nich hybrydy, hybrydy plug-in i samochody elektryczne. Kto produkuje niezawodne auta na świecie?

Naprawa auta | zdj. ilustracyjne
Archiwum / Auto Świat
Naprawa auta | zdj. ilustracyjne
  • Organizacja konsumencka Consumer Reports opublikowała ranking niezawodności marek samochodów
  • Tegoroczny ranking opiera się na badaniach ponad 330 tys. samochodów, w tym hybryd, hybryd plug-in i elektrycznych
  • W zależności od rodzaju napędu pod uwagę brano od 12 do 20 obszarów, które mogą sprawiać użytkownikom problemy

Consumer Reports, amerykańska organizacja konsumencka non-profit, co roku tworzy ranking niezawodności samochodów. Podstawą do jego opracowania są odpowiedzi użytkowników, którzy wskazują, jakie problemy mieli ze swoimi pojazdami w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Tegoroczna klasyfikacja powstała na bazie danych dotyczących ponad 330 tys. pojazdów z roczników 2000-2023, a nawet samochodów z rocznika modelowego 2024.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Hybrydy plug-in narażone na największą liczbę problemów

W najnowszym rankingu pod uwagę wzięto nie tylko powszechnie użytkowane samochody z silnikami spalinowymi (ICE), lecz także zelektryfikowane modele: hybrydy, hybrydy plug-in (PHEV) i pojazdy elektryczne (EV). Z tego względu liczba ocenianych obszarów problemów została poszerzona o trzy nowe (silnik elektryczny, akumulator EV/hybrydowy i ładowanie pojazdu elektrycznego).

Najmniej potencjalnych obszarów problemów, zaledwie 12, mają samochody elektryczne, w których nie występują m.in. kłopoty z silnikiem spalinowym i skrzynią biegów. W autach spalinowych jest 17 punktów zapalnych, w hybrydach już 19, bo dochodzą także potencjalne kłopoty z silnikiem elektrycznym i akumulatorem. Najwięcej, bo aż 20 obszarów problemów, mają hybrydy plug-in, w których do kłopotów znanych z wersji spalinowych i hybrydowych dochodzą jeszcze ewentualne problemy z ładowaniem baterii.

Niezawodne jak... Dwie topowe marki zamieniły się miejscami

Zwycięzcą tegorocznego rankingu niezawodności — pojazdy oceniano w skali 1-100 — została marka Lexus, która wyprzedziła Toyotę. Rok wcześniej było odwrotnie i to Toyota górowała nad Lexusem. Trzecie miejsce zajęło Mini, a na dwóch kolejnych znalazła się Honda, najpierw z marką Acura, a następnie już jako Honda. Najgorzej oceniono modele Chryslera, a tylko nieznacznie lepiej Mercedesa! Ta niemiecka ikona motoryzacji okazała się gorsza m.in. od Riviana i Volkswagena.

Ranking marek i przewidywana niezawodność

  1. 1
    Lexus: 79
  2. 2
    Toyota: 76
  3. 3
    Mini: 71
  4. 4
    Acura: 70
  5. 5
    Honda: 70
  6. 6
    Subaru: 69
  7. 7
    Mazda: 67
  8. 8
    Porsche: 66
  9. 9
    BMW: 64
  10. 10
    Kia: 61
  11. 11
    Hyundai: 56
  12. 12
    Buick: 55
  13. 13
    Infiniti: 53
  14. 14
    Tesla: 48
  15. 15
    Ram: 46
  16. 16
    Cadillac: 45
  17. 17
    Nissan: 45
  18. 18
    Genesis: 44
  19. 19
    Audi: 43
  20. 20
    Chevrolet: 43
  21. 21
    Dodge: 42
  22. 22
    Ford: 40
  23. 23
    Lincoln: 38
  24. 24
    GMC: 36
  25. 25
    Volvo: 28
  26. 26
    Jeep: 26
  27. 27
    Volkswagen: 26
  28. 28
    Rivian: 24
  29. 29
    Mercedes-Benz: 23
  30. 30
    Chrysler: 18

Hybrydy lepsze niż auta spalinowe. A hybrydy plug-in i elektryki?

Ranking potwierdził, że w czołówce znajdują się samochody oferowane przez producentów z Azji. Średni wynik niezawodności dla azjatyckich marek wyniósł 63. Na drugim miejscu z wynikiem 46 plasują się europejscy producenci, a na trzeciej amerykańskie marki, które osiągnęły wynik 39. Przy ocenie niezawodności pod uwagę były brane nie tylko poważne awarie (potencjalnie kosztowne pogwarancyjne usterki silnika, skrzyń biegów, akumulatorów w pojazdach EV), ale nawet te mało istotne, jak np. piszczące hamulce i uszkodzenia elementów wykończenia wnętrza.

Ciekawie prezentują się wyniki zelektryfikowanych modeli. Okazuje się, że hybrydowe wersje sprawiają o 26 proc. kłopotów mniej niż samochody z silnikami spalinowymi. Powodów do radości nie mają natomiast użytkownicy hybryd plug-in, które generują o 146 proc. problemów więcej niż auta ICE. O zadowoleniu trudno mówić także w przypadku elektryków, które są o 79 proc. bardziej problematyczne niż pojazdy spalinowe. Modele elektryczne mają problemy z silnikami elektrycznymi, układem ładowania oraz akumulatorami.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: