Piąta generacja Maserati Quattroporte zadebiutowała jesienią 2003 podczas autosalonu we Frankfurcie. W przeciągu niespełna pięciu lat powstało ponad 15 tys. egzemplarzy auta. Na rok modelowy 2009 firma przygotowało niewielkie odmłodzenie sportowego sedanu oraz najmocniejszą wersję Quattroporte S.
Zmiany stylistyczne ograniczyły się w zasadzie tylko do przedniej części. Nowa atrapa chłodnicy otrzymała pionowe żebrowanie, podobnie jak w nowym GranTurismo. Zmieniono również przedni zderzak i lusterka wsteczne. Przednie lampy otrzymały pas diod pełniący funkcję świateł dziennych.
Wewnątrz Quattroporte na rok modelowy 2009 znajdziemy zmodernizowaną konsolę centralną i nowy system multimedialny. W ofercie pojawią się dwa rodzaje skórzanej tapicerki – brązowa Marrone Corniola i beżowa Sabbia.
Standardowe Maserati Quattroporte wyposażone w silnik 4,2 V8 o mocy 298 kW (405 KM) dopełni mocniejsze Quattroporte S. Auto otrzyma 8-cylindrową jednostkę o pojemności 4,7 l (320 kW/435 KM) zapożyczoną z modelu GranTurismo S. Oba silniki współpracują z 6-biegowym automatem ZF z możliwością manualnej zmiany biegów manetkami przy kierownicy.
Sprzedaż odmłodzonego Maserati Quattroporte rozpocznie się we wrześniu.