Logo
WiadomościAktualnościMaserati Quattroporte – kosmetyczne zmiany

Maserati Quattroporte – kosmetyczne zmiany

Po ponad trzech latach od rynkowego debiutu szósta generacja Maserati Quattroporte została poddana niewielkiej modernizacji.

Maserati Quattroporte po liftingu
Zobacz galerię (11)
Maserati
Maserati Quattroporte po liftingu

Zmiany są naprawdę minimalne. Z zewnątrz odświeżone Quattroporte poznasz przede wszystkim po charakterystycznej atrapie chłodnicy, która zyskała chromowane listwy. W grill wkomponowano aktywne klapy przepływu powietrza, które zapewniają optymalną kontrolę temperatury w komorze silnika. W ten sposób w połączeniu z przeprojektowanymi zderzakami poprawiono też własności aerodynamiczne samochodu – współczynnik oporu powietrza obniżył się o 10%.

We wnętrzu włoskiego sedana nie należy spodziewać się rewolucji. Producent informuje, że modyfikacje miały na celu jedynie ułatwienie obsługi. Centralne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje większy ekran (8,4 cala) z funkcją Multi Touch (wielodotykowa kontrola interfejsu, jak w smartfonach). Zmienił się wygląd panelu sterowania klimatyzacją. Zmieniono także układ przycisków przy dźwigni automatycznej skrzyni biegów, a na centralnej konsoli pojawiło się pokrętło do regulacji systemu audio. Pokładowy system multimedialny rozszerzono o najnowsze technologie łączności ze smartfonami (Apple CarPlay i Android Auto).

Maserati Quattroporte po liftingu
Maserati Quattroporte po liftinguMaserati

Lista wyposażenia dodatkowego wydłużyła się o zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak: adaptacyjny tempomat z możliwością zatrzymania i ponownego ruszenia, asystent zmiany pasa ruchu, ostrzeżenie o możliwości zderzenia czołowego z funkcją automatycznego hamowania przed przeszkodą i system kamer pokazujących obraz dookoła samochodu.

Po liftingu Maserati Quattroporte będzie oferowane w dwóch nowych odmianach. Pierwsza nazywa się GranLusso i jest skierowana do klienta ceniącego przede wszystkim luksus i komfort. Druga – GranSport - stanowi propozycję dla odbiorcy oczekującego sportowych doznań. Wersje różnią się między sobą wykończeniem wnętrza i nadwozia oraz zastosowanymi akcesoriami.

Gama jednostek napędowych pozostała taka sama. Podstawowa wersja silnika 3.0 V6 (dostępna na niektórych rynkach) została wzmocniona do 350 KM, dzięki czemu jest w stanie rozpędzić samochód do „setki” w 5,5 sekundy. Pozostałe silniki zapewniają wyższe prędkości maksymalne, dzięki poprawionej aerodynamice, ich moce nie wzrosły. Wśród benzyniaków do wyboru są silniki Ferrari: 3.0 V6 Twin-Turbo o mocy 410 KM (Quattroporte S) oraz 3.8 V8 Twin-Turbo o mocy 530 KM (Quattroporte GTS). Mniejszy motor dostępny jest także z napędem na cztery koła (S Q4). Dla oszczędnych przygotowano z kolei jednostkę wysokoprężną 3.0 V6, generującą moc 275 KM (Quattroporte Diesel).

Nowe Quattroporte trafiło do sprzedaży w 2013 roku. Tym autem producent z Modeny otworzył nowy rozdział w swojej historii. Flagowe Maserati znalazło już ponad 24 tys. nabywców w 72 krajach. Model po liftingu pojawi się na wybranych rynkach jeszcze w czerwcu. Jeszcze większym zainteresowaniem cieszy się mniejszy (i tańszy) model Ghibli. Włoska marka wiąże duże nadzieje również ze swoim pierwszym SUV-em o nazwie Levante, który od niedawna znajduje się w ofercie.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji