Zmiany są naprawdę minimalne. Z zewnątrz odświeżone Quattroporte poznasz przede wszystkim po charakterystycznej atrapie chłodnicy, która zyskała chromowane listwy. W grill wkomponowano aktywne klapy przepływu powietrza, które zapewniają optymalną kontrolę temperatury w komorze silnika. W ten sposób w połączeniu z przeprojektowanymi zderzakami poprawiono też własności aerodynamiczne samochodu – współczynnik oporu powietrza obniżył się o 10%.

We wnętrzu włoskiego sedana nie należy spodziewać się rewolucji. Producent informuje, że modyfikacje miały na celu jedynie ułatwienie obsługi. Centralne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje większy ekran (8,4 cala) z funkcją Multi Touch (wielodotykowa kontrola interfejsu, jak w smartfonach). Zmienił się wygląd panelu sterowania klimatyzacją. Zmieniono także układ przycisków przy dźwigni automatycznej skrzyni biegów, a na centralnej konsoli pojawiło się pokrętło do regulacji systemu audio. Pokładowy system multimedialny rozszerzono o najnowsze technologie łączności ze smartfonami (Apple CarPlay i Android Auto).

Maserati Quattroporte po liftingu

Lista wyposażenia dodatkowego wydłużyła się o zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak: adaptacyjny tempomat z możliwością zatrzymania i ponownego ruszenia, asystent zmiany pasa ruchu, ostrzeżenie o możliwości zderzenia czołowego z funkcją automatycznego hamowania przed przeszkodą i system kamer pokazujących obraz dookoła samochodu.

Po liftingu Maserati Quattroporte będzie oferowane w dwóch nowych odmianach. Pierwsza nazywa się GranLusso i jest skierowana do klienta ceniącego przede wszystkim luksus i komfort. Druga – GranSport - stanowi propozycję dla odbiorcy oczekującego sportowych doznań. Wersje różnią się między sobą wykończeniem wnętrza i nadwozia oraz zastosowanymi akcesoriami.

Gama jednostek napędowych pozostała taka sama. Podstawowa wersja silnika 3.0 V6 (dostępna na niektórych rynkach) została wzmocniona do 350 KM, dzięki czemu jest w stanie rozpędzić samochód do „setki” w 5,5 sekundy. Pozostałe silniki zapewniają wyższe prędkości maksymalne, dzięki poprawionej aerodynamice, ich moce nie wzrosły. Wśród benzyniaków do wyboru są silniki Ferrari: 3.0 V6 Twin-Turbo o mocy 410 KM (Quattroporte S) oraz 3.8 V8 Twin-Turbo o mocy 530 KM (Quattroporte GTS). Mniejszy motor dostępny jest także z napędem na cztery koła (S Q4). Dla oszczędnych przygotowano z kolei jednostkę wysokoprężną 3.0 V6, generującą moc 275 KM (Quattroporte Diesel).

Nowe Quattroporte trafiło do sprzedaży w 2013 roku. Tym autem producent z Modeny otworzył nowy rozdział w swojej historii. Flagowe Maserati znalazło już ponad 24 tys. nabywców w 72 krajach. Model po liftingu pojawi się na wybranych rynkach jeszcze w czerwcu. Jeszcze większym zainteresowaniem cieszy się mniejszy (i tańszy) model Ghibli. Włoska marka wiąże duże nadzieje również ze swoim pierwszym SUV-em o nazwie Levante, który od niedawna znajduje się w ofercie.