Zlokalizowana w Krakowie spółka Subaru Import Polska powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o prowadzonej kampanii serwisowej na terenie Polski. Z komunikatu przedstawiciela japońskiej marki wynika, że 2 tys. 80 kierowców może spodziewać się wezwania do ASO w celu sprawdzenia i zabezpieczenia połączenia elektrycznego, które może doprowadzić do usterki. Akcją objęto kilkuletnie pojazdy Subaru: Legacy, Outback, Levorg, WRX, Impreza i XV.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Subaru ostrzega przed możliwą usterką hamulca postojowego
Polski importer japońskich samochodów wyjaśnił, że w wymienionych wyżej pojazdach istnieje możliwość rozłączenia obwodu hamulca elektronicznego EPB (elektrycznego hamulca postojowego). Gdyby tak się stało, kierowca straciłby możliwość załączenia lub zwolnienia tego hamulca, a to mogłoby poskutkować unieruchomieniem pojazdu i koniecznością wezwania lawety.
W trakcie wizyt serwisowych mechanicy będą sprawdzać i zabezpieczać połączenie elektrycznego siłownika. Prośbę o stawienie się w ASO mogą otrzymać kierowcy Subaru: Legacy, Outback, Levorg i WRX z lat modelowych 2015-2018 oraz Imprezy i XV z lat modelowych 2017-2019. Właściciele samochodów objętych kampanią będą sukcesywnie powiadamiani przez importera o konieczności wizyty w serwisie.