Luksusowa limuzyna Daimlera nie spełniła ostatecznie oczekiwań koncernu. W 2002 roku marka powróciła, po przerwie trwającej od 1940 roku. Oczekiwano, że Maybach będzie konkurował z samochodami marki Bentley i Rolls-Royce. Jednak wszelkie prognozy szybko zostały zweryfikowane. Przykładowo w 2007 roku sprzedano 400 samochodów, a dwa lata temu produkcja spadła już do 157 egz. Natomiast Bentley tylko w 2011 roku sprzedał łącznie 7003 auta, a Rolls-Royce - 3538 egz.
Luksusowy Mabyach był często krytykowane za swój wygląd zewnętrzny, wysoką cenę oraz starzejącą się technikę. Należy wspomnieć, iż Maybach 57/62 powstał na bazie Mercedesa klasy S poprzedniej generacji.
Jak poinformował rzecznik Mercedesa, wciąż do kupienia są nowe Maybachy, które zostały zaparkowane na fabrycznym placu i u niektórych dilerów. Nabywcy ostatnich wyprodukowanych egzemplarzy nie będą mieli jednak wyboru wyposażenia. Natomiast aktualni posiadacze także nie muszą się martwić, gdyż serwis wciąż zapewniają stacje Mercedesa.
Testujemy Maybacha 62S (wideo)
Galeria zdjęć
Maybach przechodzi do historii
Maybach przechodzi do historii
Maybach przechodzi do historii
Maybach przechodzi do historii