Najmniejszy przedstawiciel japońskiej marki na rynku europejskim może się pochwalić tytułem World Car of the Year 2008 i jest dowodem na to, że kolejna generacja może być lżejsza, a zarazem bezpieczniejsza i cichsza.
Mazda 2 w wersji 5-drzwiowej należy w swojej klasie do samochodów ze sportowym stylem, który w wersji 3-drzwiowej jest jeszcze bardziej podkreślony. Mazda wykorzystała ten fakt i przygotowała dla rynku niemieckiego jeszcze bardziej usportowioną specjalną edycję Fit for Fun.
Samochód wyposażono w jednostkę 1,3 MZR o mocy 63 kW (86 KM) przy 6000 obr./min i momencie obrotowym 122 Nm przy 3500 obr./min. Współpraca z manualną 5-stopniową skrzynią biegów zapewnia relatywnie lekkiemu autu prędkość maksymalną 172 km/h i przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 12,9 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,9 l/100 km.
Jak już wspomniano Mazda 2 Fit for Fun ma być samochodem z jeszcze bardziej zaakcentowanym sportowym stylem, tak więc otrzymała przyciemnione przednie lampy, atrapę chłodnicy w kolorze nadwozia, wyprofilowane listwy progowe, tylny spojler oraz antracytowe 16-calowe koła ze stopów lekkich. Częścią wyposażenia będzie DSC, TCS, automatyczna klimatyzacja, komputer pokładowy oraz czujnik deszczu. Klienci mogą wybierać między białym i czarnym kolorem nadwozia.
Specjalna edycja Fit for Fun powstanie w liczbie 400 egzemplarzy, a jej ceny na rynku niemieckim rozpoczynać się będą na poziomie 15 800 euro.