• W maju Mediolan zakończył odbiór 10 autobusów elektrycznych Urbino 12 od Solarisa
  • W ramach kolejnego zamówienia do Włoch trafią przegubowe trolejbusy Trollino 18
  • Solaris dostarcza swoje autobusy do Włoch od 15 lat. Do tej pory przekazał ponad 900 zamówionych pojazdów

150 to za mało. Będzie jeszcze 80 kolejnych autobusów z Polski dla Mediolanu. Włosi podpisali z Solarisem kolejny kontrakt o wartości 61.5 milionów euro. W jego ramach pierwsze 30 egzemplarzy pojazdów powinno trafić do odbiorcy w połowie 2019 roku. Dołączą do już istniejącej floty 150 autobusów dostarczonych do Mediolanu w ramach wcześniejszych umów.

Nowy kontrakt jest szczególny dla Solarisa. Po raz pierwszy trafią do Mediolanu trolejbusy polskiej marki. Lokalny przewoźnik (ATM) zamówił wersje wyposażone w dwa silniki trakcyjne o mocy 160 kW oraz akumulatory o pojemności 45 kWh. Baterie przydadzą się do tego, aby pojazd kontynuował podróż nawet w przypadku awarii zasilania lub wówczas, gdy na danym odcinku skończy się sieć trakcyjna (w zabytkowej części miasta). Energii ma starczyć na pokonanie 15 kilometrów.

ATM zamówił wersje w konfiguracji dla 135 pasażerów (31 miejsc siedzących). Na liście wyposażenia uwzględniono klimatyzację, 9 kamer monitoringu, system liczenia pasażerów oraz duży 10 calowy monitor dla kierowcy. Wszystkie trolejbusy mają być także wyposażone w system monitorujący układ wysokiego napięcia. W przypadku jakichkolwiek zagrożeń odbieraki prądu zostaną automatycznie opuszczone.