Pod maską Mercedesa AMG E 43 4MATIC pracuje silnik 3-litrowy twin turbo, który rozwija moc 401 KM i wysoki moment 520 Nm.
Silnik współpracuje z 9-stopniowym automatem 9G-TRONIC, zestrojonym tak, aby zmiana biegów była maksymalnie szybka i pozwalała na dynamiczną jazdę.
Biegi można zmienić także ręcznie – łopatkami przy kierownicy. W trybie automatycznym kierowca ma do wyboru tryb Sport lub Sport Plus.
Mercedes-AMG E 43 ma stały napęd na 4 koła 4MATIC. 31 proc. momentu obrotowego kierowane jest na oś przednią, a 69 proc. – na oś tylną. Taki rozdział umożliwia optymalne przyspieszanie oraz poprawia przyczepność auta do nawierzchni.
Funkcja Dynamic Select umożliwia kierowcy wybór 5 trybów napędu: Eco, Comfort, Sport, Sport Plus oraz Indywidual – w zależności od trybu zmieniają się reakcje skrzyni biegów, silnika, zawieszenia i układu kierowniczego.
Mercedes-AMG E 43 oferowany będzie w wersji limuzyna oraz kombi. Auto standardowo osadzone jest na 19-calowych 5-ramiennych alufelgach. Opony: z przodu 245/40 ZR 19, z tyłu 275/35 ZR 19.
Auto wyróżni się także tylnym dyfuzorem oraz podwójną końcówką układu wydechowego.
Galeria zdjęć
Mercedes-AMG E43 4MATIC w wersji kombi
Mercedes-AMG E 43 4MATIC w wersji kombi
Mercedes-AMG E 43 – kokpit
Mercedes-AMG E 43: kokpit
Mercedes-AMG E 43
Mercedes-AMG E 43: silnik V6, poj. 3 litry, podwójne doładowanie. Moc 401 KM. Zapewnia przyspieszenie 4,6 s do „setki" wersji limuzyna i 4,7 wersji kombi. Prędkość maksymalna dla obu wersji nadwoziowych – 250 km/h ograniczona elektronicznie