Pod maską Mercedesa AMG E 43 4MATIC pracuje silnik 3-litrowy twin turbo, który rozwija moc 401 KM i wysoki moment 520 Nm.

Silnik współpracuje z 9-stopniowym automatem 9G-TRONIC, zestrojonym tak, aby zmiana biegów była maksymalnie szybka i pozwalała na dynamiczną jazdę.

Biegi można zmienić także ręcznie – łopatkami przy kierownicy. W trybie automatycznym kierowca ma do wyboru tryb Sport lub Sport Plus.

Mercedes-AMG E 43 ma stały napęd na 4 koła 4MATIC. 31 proc. momentu obrotowego kierowane jest na oś przednią, a 69 proc. – na oś tylną. Taki rozdział umożliwia optymalne przyspieszanie oraz poprawia przyczepność auta do nawierzchni.

Funkcja Dynamic Select umożliwia kierowcy wybór 5 trybów napędu: Eco, Comfort, Sport, Sport Plus oraz Indywidual – w zależności od trybu zmieniają się reakcje skrzyni biegów, silnika, zawieszenia i układu kierowniczego.

Mercedes-AMG E 43 oferowany będzie w wersji limuzyna oraz kombi. Auto standardowo osadzone jest na 19-calowych 5-ramiennych alufelgach. Opony: z przodu 245/40 ZR 19, z tyłu 275/35 ZR 19.

Auto wyróżni się także tylnym dyfuzorem oraz podwójną końcówką układu wydechowego.