Sportowe aspiracje rodzinnego SUV-a zdradzają liczne sportowe dodatki (m.in. agresywne zderzaki, 21-calowe koła, dwie podwójne końcówki wydechu). Sportowy duch panuje także we wnętrzu, które jest utrzymane w czarnym kolorze, jednak nadal luksusowo wyposażone i wykończone.
Najbardziej gorąco jest jednak pod maską ekstremalnego GL-a, gdzie pracuje silnik 5.5 V8 biturbo. Motor generuje 557 KM mocy i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwszą „setkę” duży i ciężki SUV osiąga już po 4,9 s. Biegi błyskawicznie zmienia 7-stopniowa przekładnia automatyczna AMG Speedshift Plus, posiadająca trzy tryby pracy: Sport, Manual i... Eco. Dwóch pierwszych nie trzeba wyjaśniać, a trzeci ze swoim najlepszym przyjacielem (systemem start/stop) wydaje się być bezużyteczny i nie na miejscu.
Napęd jest stale przenoszony na cztery koła w rozmiarze 295/40 R21. 4Matic rozdziela moment obrotowy w stosunku 40 proc. na przód i 60 proc. na tył. Za odpowiednie prowadzenie odpowiada też pneumatyczne zawieszenie Airmatic z adaptacyjnym systemem amortyzacji ADSi systemem stabilizującym przechyły nadwozia. O bezpieczeństwo podczas szybko pokonywanych zakrętów dba także układ Active Curve System.
Rynkową premierę Mercedesa GL 63 AMG zaplanowano dopiero na listopad 2012 roku.