Auto Świat Wiadomości Aktualności Mercedes-Benz GL 63 AMG: mistrz wagi ciężkiej

Mercedes-Benz GL 63 AMG: mistrz wagi ciężkiej

Mercedes-Benz, a dokładnie AMG, przedstawił największego SUV-a GL w najmocniejszej wersji na legalnym dopingu. Auto kipi mocą, a do tego ma oferować komfort podróżowania na poziomie Klasy S. Niemożliwe? Wydaje się, że inżynierowie Mercedesa nie znają tego słowa

Mercedes-Benz GL 63 AMG: mistrz wagi ciężkiej
Zobacz galerię (10)
Auto Świat
Mercedes-Benz GL 63 AMG: mistrz wagi ciężkiej

Sportowe aspiracje rodzinnego SUV-a zdradzają liczne sportowe dodatki (m.in. agresywne zderzaki, 21-calowe koła, dwie podwójne końcówki wydechu). Sportowy duch panuje także we wnętrzu, które jest utrzymane w czarnym kolorze, jednak nadal luksusowo wyposażone i wykończone.

Najbardziej gorąco jest jednak pod maską ekstremalnego GL-a, gdzie pracuje silnik 5.5 V8 biturbo. Motor generuje 557 KM mocy i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwszą „setkę” duży i ciężki SUV osiąga już po 4,9 s. Biegi błyskawicznie zmienia 7-stopniowa przekładnia automatyczna AMG Speedshift Plus, posiadająca trzy tryby pracy: Sport, Manual i... Eco. Dwóch pierwszych nie trzeba wyjaśniać, a trzeci ze swoim najlepszym przyjacielem (systemem start/stop) wydaje się być bezużyteczny i nie na miejscu.

Napęd jest stale przenoszony na cztery koła w rozmiarze 295/40 R21. 4Matic rozdziela moment obrotowy w stosunku 40 proc. na przód i 60 proc. na tył. Za odpowiednie prowadzenie odpowiada też pneumatyczne zawieszenie Airmatic z adaptacyjnym systemem amortyzacji ADSi systemem stabilizującym przechyły nadwozia. O bezpieczeństwo podczas szybko pokonywanych zakrętów dba także układ Active Curve System.

Rynkową premierę Mercedesa GL 63 AMG zaplanowano dopiero na listopad 2012 roku.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji