Auto Świat Wiadomości Aktualności Mercedes-Benz: ponad 10 różnych pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym do 2022 roku

Mercedes-Benz: ponad 10 różnych pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym do 2022 roku

Na drodze do jazdy lokalnie bezemisyjnej koncern Daimler kontynuuje realizację „trzypasmowej” strategii układów napędowych – opartej na pojazdach elektrycznych, hybrydowych oraz zasilanych silnikami spalinowymi.

Elektryczne modele Daimlera
Zobacz galerię (5)
Materiały prasowe
Elektryczne modele Daimlera

Firma planuje wprowadzenie na rynek nowej marki EQ. Poza opracowaniem modułowej rodziny samochodów koncern stworzy kompleksowy ekosystem, obejmujący niezbędną infrastrukturę do ładowania.

„Wszystko mamy przygotowane. Tylko w rozwój gamy naszych aut EQ zainwestujemy ponad 10 mld euro” – mówi Ola Källenius, który od początku 2017 r. odpowiada za badania w koncernie Daimler i rozwój Mercedes-Benz Cars. „Do 2022 roku wprowadzimy na rynek więcej niż 10 pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym. Przeprowadzimy też elektryfikację całego portfolio Mercedes-Benz. W przypadku każdej serii modelowej nasi klienci będą mogli wybrać przynajmniej jedną elektryczną alternatywę – więc łączna liczba takich modeli (hybrydowych lub na prąd) wzrośnie do 50”.

W 2007 r. smart fortwo electric drive uczynił Daimlera pierwszym producentem, który zaoferował produkowane seryjnie auto elektryczne. Dziś w sprzedaży jest już czwarta generacja smarta electric drive. Latem 2017 r. do modeli smart fortwo coupé oraz smart forfour dołączył smart fortwo cabrio z elektrycznym napędem akumulatorowym. Teraz smart, jako pierwsza marka samochodów, planuje systematyczne przestawienie się z silników spalinowych na elektryczne. Od 2020 r. w Europie i USA firma chce sprzedawać wyłącznie modele na prąd.

W dalszą przyszłość pozwala spojrzeć studium designerskie smart vision EQ fortwo, ilustrujące nowe rozwiązania dla zindywidualizowanego, elastycznego i efektywnego lokalnego transportu publicznego. Autonomiczny, zasilany jednostką elektryczną smart vision EQ prezentuje spójną koncepcję miejskiej mobilności jutra – oraz przyszłości tzw. car-sharingu, czyli współdzielenia samochodów.

Istotnym elementem tej inicjatywy jest opracowanie wszechstronnej architektury dla pojazdów elektrycznych zasilanych energią z akumulatora. Produkcja pierwszego seryjnego modelu nowej marki EQ – o nazwie EQC – ma ruszyć w fabryce Mercedes-Benz w Bremen w 2019 r.

Przedprodukcyjne egzemplarze GLC F-CELL stanowią z kolei wyraźny sygnał koncernu Daimler w zakresie rozwoju technologii ogniw paliwowych. Zaprezentowane na targach we Frankfurcie pojazdy jako pierwsze na świecie łączą napęd wodorowy z ładowanym z gniazdka akumulatorem litowo-jonowym jako dodatkowym źródłem energii.

W przyszłości także w gamie pojazdów użytkowych wszystkich klas dostępne będą lokalnie bezemisyjne wersje elektryczne: FUSO eCanter, przeznaczony do lekkiego transportu dystrybucyjnego na terenie Europy, Azji i Ameryki, oraz elektryczna ciężarówka Mercedes-Benz dla transportu ciężkiego. W USA północnoamerykański oddział Daimler Trucks North America pracuje nad elektryczną ciężarówką Freightliner eCascadia dla transportu dalekobieżnego. W 2018 r. do produkcji seryjnej trafi pierwszy miejski autobus z elektrycznym napędem akumulatorowym.

Tymczasem Mercedes-Benz Vans pracuje nad całkowicie elektrycznymi wersjami Vito i Sprintera. Znany jest już pierwszy partner, który będzie je użytkować – to firma logistyczna Hermes.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków