Nowy Mercedes GLE będzie dostępny w cenie od 274 500 zł za wersję 250 d z oszczędnym, 2,1-litrowym turbodieslem o mocy 204 KM oraz 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC. Pierwsze egzemplarze nowego GLE zostaną przekazane klientom w sierpniu br.
W stosunku do Mercedesa Klasy M generacji W166 zmienił się nieco przód oraz tył auta. Nowym akcentem jest m.in. grill oraz klosze reflektorów. W kabinie pasażerskiej pojawiło się multifunkcjonalne koło kierownicy, przeprojektowany system multimedialny oraz inna paleta kolorów tapicerek.
Standardowe wyposażenie Klasy GLE obejmuje m.in. system COMAND z nawigacją i funkcją informowania o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (wyposażenie standardowe tylko na rynku polskim), asystenta bocznego wiatru Crosswind Assist oraz system antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Seryjny układ dynamicznej kontroli prowadzenia DYNAMIC SELECT oferuje do sześciu trybów jazdy, w tym terenowy program OFFROAD. W połączeniu z opcjonalnym, pneumatycznym zawieszeniem AIRMATIC prześwit GLE można zwiększyć nawet do 285 mm, a jego głębokość brodzenia sięga 600 mm.
Na życzenie dostępne są też m.in. całkowicie LED-owe oświetlenie, aktywny tempomat z półautonomicznymi funkcjami jazdy w korku, automatyczne domykanie drzwi, najwyższej klasy nagłośnienie firmy Bang & Olufsen, system automatycznego parkowania Active Park Assist czy kamera 360°.
Pod maskę Mercedesa GLE trafi 3-litrowa V-szóstka o mocy 333 koni lub 435-konna, 4,7-litrowa V-ósemka. Oba motory dysponują układem podwójnego doładowania. W palecie jednostek napędowych pojawią się oczywiście i diesle. Mowa o 2,1-litrowym ropniaku o mocy 204 lub 3-litrowym o mocy 258 koni. Nie zabraknie także hybrydy typu plug-in. Motor oparty o 3-litrową V-szóstkę, według danych producenta spala średnio tylko 3,3 litra paliwa!
Na szczycie cennika uplasują się dwie wersje AMG. GLE 63 podczas wizyty w warsztacie nadwornego tunera zostanie wyposażony w 5,5-litrową, podwójnie doładowaną V-ósemkę. Moc silnika to 557 koni mechanicznych. Moment obrotowy ma wartość 700 Nm. Sportowy SUV przyspiesza do pierwszej setki w 4,3 sekundy! Wersja GLE 63 S jest o 28 koni mocniejsza.
Poniżej pełna gama silnikowa i polski cennik modelu GLE:
- GLE 250 d 9G-TRONIC od 274 500 zł
- GLE 250 d 4MATIC 9G-TRONIC od 279 500 zł
- GLE 350 d 4MATIC 9G-TRONIC od 291 500 zł
- GLE 400 4MATIC 7G-TRONIC PLUS od 299 000 zł
- GLE 500 4MATIC 7G-RONIC PLUS od 366 500 zł
- GLE 500 e 4MATIC 7G-TRONIC PLUS od 354 000 zł
- GLE 63 4MATIC 7G-TRONIC PLUS od 547 000 zł
- GLE 63 S 4MATIC 7G-TRONIC PLUS od 593 500 zł