Auta z gwiazdą na masce będą dostępne zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej.

Najszybciej zelektryfikowane zostaną Smarty. Już od 2007 roku Mercedes oferuje seryjnego Smarta z napędem elektrycznym – to model Fortwo electric drive.

Na salonie w Paryżu, we wrześniu 2016 r. zaprezentowane zostaną elektryczne wersje Smarta Fortwo czwartej generacji oraz Smarta Forfour – pierwszej generacji. Premiery świętować będą także elektryczne Smarty Fortwo coupe electric drive, Fortwo cabrio elektric drive.

Od jesieni 2016 r. wszystkie modele Smartów dostępne będą także w wersji elektrycznej.

Wydarzeniem będzie zapewne debiut w 2017 r. Mercedesa GLC F-Cell plug-in. Co oznaczają te skróty?

Będzie to model GLC z ogniwami wodorowymi zasilającymi silnik elektryczny auta z możliwością ładowania baterii litowo-jonowej z gniazdka (plug-in). To pierwsze na świecie takie rozwiązanie. Łączny zasięg Mercedesa GLC-Cell przy zasilaniu wodorowym i elektrycznym wyniesie ok. 500 km, a więc tyle, ile może przejechać to auto z silnikiem spalinowym.

Mercedes planuje także rozszerzać gamę modeli hybrydowych plug-in (z możliwością ładowania akumulatora z gniazdka). Takie rozwiązanie daje możliwość używania hybrydy np. w mieście i wykorzystywania tylko napędu elektrycznego – zasięg „na prądzie" nawet dużych modeli typu klasa E czy S ma wynieść ok. 50 km.

Pod koniec 2016 r. Mercedes oferował będzie 8 modeli hybryd plug-in. Będą wśród nich luksusowa S 500 e, C 350 e, GLE 500 e, GLC 350 e oraz GLC Coupe 350 e oraz E 350 e.

Co ciekawe, Mercedes wprowadzając elektryczne wersje swoich modeli, nie rezygnuje z wersji z napędem spalinowym – benzynowym i diesla.

Silniki benzynowe od 2-17 roku będą wyposażane – podobnie jak wysokoprężne – w filtr cząstek stałych. W tym samym czasie wprowadzona zostanie instalacja 48-woltowa, zamiast dotychczasowej 12-woltowej. Ma to przede wszystkim pozwolić na dalsze oszczędności w spalaniu.

Mercedes zapowiada także wprowadzenie nowoczesnych silników Diesla 220d z nowej klasy E do wszystkich modeli osobowych i użytkowych.