Dla porównania – w 2019 r. z polskich salonów wyjechało 625 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony.

Milion sprowadzonych aut oznacza, że codziennie granicę Polski przekraczało 2764 "używek" załadowanych na 307 wielkich lor. Ten strumień używanych samochodów płynie do Polski nieprzerwanie od 2004 roku, czyli od momentu wejścia naszego kraju do Unii i zlikwidowania barier importowych.

Znakomita większość samochodów używanych sprowadzanych do Polski to auta stare i... bardzo stare. Średni wiek używki to 11 lat i 6 miesięcy. Struktura wieku sprowadzanych używek od kilku lat jest podobna – auta w wieku powyżej 10 lat stanowią 54 proc. wszystkich, jakie wjeżdżają do Polski, aut w wieku między 4 a 10 lat jest 35 proc. , a samochodów najmłodszych, do 4 lat jest ok. 11 proc. (wg. PZPM).

Tradycyjnie najwięcej używanych samochodów trafia do Polski z Niemiec – aż 57,7 proc., co w liczbach stanowi nieco ponad 582 tysiące.

Top 10 krajów, z których najczęściej sprowadzamy auta używane

Niemcy 582 712 szt.
Francja 98 635 szt.
Belgia 70 377 szt.
Holandia 41 919 szt.
Włochy 38 649 szt.
USA 33 037 szt.
Szwajcaria 27 862 szt.
Austria 25 223 szt.
Dania 25 209 szt.
Szwecja

Samochody jakich marek najchętniej sprowadzamy? Tu sytuacja nie zmienia się od lat – na pierwszym miejscu jest Volkswagen.

Top 10 najpopularniejszych marek wśród "używek"

Volkswagen 118 227 szt.
Opel 101 739 szt.
Ford 86 832 szt.
Audi 85 824 szt.
Renault 65 471 szt.
BMW 60 073 szt.
Peugeot 50 722 szt.
Citroen 48 468 szt.
Mercedes 43 915 szt.
Toyota 36 825 szt.

A jakie modele szczególnie upodobali sobie kierowcy zainteresowani używkami? Najpopularniejsze jest Audi A4.

Top 10 najpopularniejszych modeli używanych z importu

Audi A4 35 338 szt.
Volkswagen Golf 31 273 szt.
Opel Astra 28 402 szt.
BMW 3 23 450 szt.
Volkswagen Passat 20 930 szt.
Audi A3 19 552 szt.
Ford Focus 17 075 szt.
Opel Corsa 16 425 szt.
Audi A6 16 351 szt.
Volkswagen Polo 15 212 szt.