Wśród nich, z numerem 210, już po raz czwarty wystartuje polska załoga Perlage Team w składzie: Krzysztof Weka (kierowca) oraz Dorota Weka (pilot). Podobnie jak w w ub. roku wystartują w zabytkowym Astonie Martinie DB2 Vantage z 1952 roku.

Foto: Auto Świat
Perlage Team: Mille Miglia 2018

Marka Cisowianka Perlage od 2016 r. jest oficjalnym sponsorem Mille Miglia. Perlage jest oficjalną wodą wyścigu, logo Perlage umieszczane jest na wszystkich autach biorących udział w rywalizacji.

Wyścig Mille Miglia rozgrywany był w latach 1927-57 zawsze na trasie Brescia-Rzym-Brescia. Droga do pokonania, to właśnie mille miglia, czyli tysiąc mil (ok. 1600 km). Zawodnicy jechali bez przerwy, na dodatek w normalnym ruchu ulicznym. W Mille Miglia startowali najbardziej utytułowani kierowcy, m.in. Nuvolari, Caracciola, Varzi, Biondetti, Fangio, Moss. Rekordzistom pokonanie trasy tysiąca mil zajmowało 11-12 godzin!

Wyścig Mille Miglia wznowiono w początkach lat 80. ale już jako imprezę historyczną. Wystartować mogą tylko te załogi, które mają auta historyczne oraz te, które brały udział w wyścigu w latach 1927-57 lub dysponują ich odpowiednikami z tego okresu z certyfikatem oryginalności.

Foto: Roman Dębecki, Mercedes-Benz, Perlage Team / Auto Świat
Mille Miglia

W edycji 2019 wystartuje 430 załóg (zgłoszeń co roku jest kilka razy więcej). Trasa tradycyjna: Brescia na północy Włoch, Rzym i z powrotem do Brescii. Na pokonanie całej trasy (w tym roku jest wyjątkowo długa, liczy 1801 km) zawodnicy mają cztery dni.

Pierwszy etap (15 maja) Mille Miglia 2019 wiedzie z Brescii do Cervia Milano Marittima. Drugiego dnia (16 maja) zawodnicy dotrą do Rzymu. Trzeci etap (17 maja) to trasa z Rzymu przez Sienę i Florencję do Bolonii. W sobotę (18 maja) kawalkada zabytkowych pojazdów wyruszy z Bolonii i wróci do Brescii, gdzie jest meta wyścigu.

Foto: Auto Świat
Mille Miglia 2017 - Perlage Team na mecie w Brescii

Oprócz Perlage Teamu w Mille Miglia 2019 wystartują jeszcze dwie polskie załogi: z numerem 366 Tadeusz Kozioł z pilotką Moniką Sikorą na Mercedesie 300 SL Gullwing z 1954 r. (po raz czwarty) oraz debiutujący w tej imprezie Jerzy Krzanowski z pilotką Marią Lisek na Porsche 356 1500 Speedsterze z 1955 r. (numer startowy 390).