Miejski pojazd firmy Mitsubishi ostrożnie wchodzi na rynek europejski. Producent najpierw oferował auto tylko w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedawane jest od tegorocznego lata. W tym roku oczekuje sprzedaż na poziomie kilkaset sztuk, jednak od roku 2009 auto ma otrzymać lewostronny układ kierowniczy i trafić na pozostałe rynki europejskie.
Rok później w Europie pojawi się także i MiEV, który zamiast tradycyjnego silnika będzie wykorzystywał wyłącznie jednostkę elektryczną. Design tego samochodu nie różni się od „i”. Zasięg auta wynosi 160 km, co wystarcza do poruszania się po mieście. Silnik elektryczny osiąga moc 47 kW (64 KM) i moment obrotowy 180 Nm. Napędzana będzie tylna oś.
Na razie nie zadecydowano, co stanie się z topowym modelem i MiEV Sport. Dla przypomnienia ten model, wyposażony w trzy silniki elektryczne (87 kW/118 KM = 2 x 20 kW silniki elektryczne w przednich kołach + 1 x 47 kW silnik napędzający tylne koła), zaprezentowano podczas salonu samochodowego w Tokio. Maksymalny zasięg i MiEV Sport wynosi 200 km, a prędkość maksymalna 180 km/h.
Do Europy trafi jednak podstawowy model z silnikiem o pojemności 0,66 l, który osiąga moc 42 kW (57 KM) przy 6000 obr./min. W cyklu mieszanym auto zużywa 5,2 l benzyny na 100 km. Maksymalny moment 85 Nm osiągany jest przy 3000 obr./min. Od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w 14,9 s i osiąga prędkość maksymalną 135 km/h. Ekolodzy zapewne docenią niskie emisje CO2 na poziomie 114 g/km. Aluminiowa rama przestrzenna auta jest bardzo lekka i sztywna i swoją konstrukcją przypomina samochody marki Smart. Masa własna auta wynosi 900 kg, a promień zawracania 4,5 m.
Rozmiary zewnętrzne Mitsubishi „i” to 3395 mm (dł.) x 1475 mm (szer.) x 1600 mm (wys.), a rozstaw osi 2550 mm. Zwisy karoserii praktycznie nie istnieją, co ułatwia parkowanie. Wnętrze pojmie maksymalnie czterech podróżnych.
Wersja sprzedawana obecnie w Wielkiej Brytanii ma czterobiegową automatyczną skrzynię biegów, a jej cena wynosi 8999 funtów. Wyposażenie jest bardzo bogate i obejmuje klimatyzację, skórzaną kierownicę, radio z odtwarzaczem CD, elektrycznie sterowane lusterka i szyby czy system elektronicznego dostępu do auta.
W pozostałych krajach Europy cena nie powinna przekroczyć 10 tys. euro za słabiej wyposażoną wersję podstawową.