Poprzez skupienie działań i zasobów biznesowych na kluczowych obszarach - m.in. rozwijających się rynkach, a także dzięki reformie struktury kosztów, plan Jump 2013 ma pomóc w osiągnięciu wzrostu i wykonaniu skoku naprzód.

W ciągu czterech najbliższych lat Mitsubishi wprowadzi na rynek osiem nowych modeli elektrycznych, które będą stanowić element kampanii na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne. W 2013 roku częścią tej samej kampanii będzie wprowadzenie pojazdów hybrydowych o znacznie lepszej wydajności paliwowej w porównaniu z pojazdami o tradycyjnym napędzie spalinowym. Mitsubishi zamierza skupić się na produkcji samochodów kompaktowych i SUV-ów. Oba segmenty cieszą się dużym zainteresowaniem, również w krajach rozwijających się. Dzięki zaprzestaniu produkcji wersji modeli przeznaczonych na poszczególne rynki, zwiększy się również tempo prac projektowych.

Firma liczy, że dużym zainteresowaniem będzie cieszył się model określany kryptonimem Global Small. Na rynkach dojrzałych, gdzie zakłada się niewielką poprawę sytuacji - po uwzględnieniu modeli kompaktowych i ekologicznych - docelowy wolumen sprzedaży w roku podatkowym 2013 podwyższono o 90 000 sztuk w porównaniu do prognoz opracowanych w roku podatkowym 2010. Tym samym całkowity planowany wolumen sprzedaży w roku fiskalnym 2013 ma wynieść 1 370 000 sztuk.

Mitsubishi zwiększy zdolność produkcyjną na rynkach wschodzących. W Tajlandii firma zbuduje trzecią fabrykę, dzięki czemu kraj ten stanie się drugim po Japonii centrum eksportowym koncernu. W Chinach Mitsubishi zwiększy swą wydajność produkcyjną umacniając wspólne przedsięwzięcie typu joint venture z lokalnym partnerem, a w Rosji uruchomiona zostanie produkcja nowego pojazdu klasy SUV. Jednocześnie zdolność produkcyjna w japońskich, północnoamerykańskich oraz europejskich centrach produkcyjnych dostosowana zostanie do przewidywanych wolumenów sprzedaży. W Japonii Mitsubishi wraz z Nissanem założy spółkę joint venture produkującą pojazd typu mini-car, by zwiększyć produkcję na rynek lokalny i lepiej wykorzystać potencjał rynkowy.