Według Samaru polski rynek sprzedaży aut w najbliższej przyszłości można spodziewać się poprawy. Zwiększa się poziom produkcji w firmach prywatnych, a przedsiębiorstwa oczekują wzrostu zamówień eksportowych. Wyższe niż przed rokiem wynagrodzenia, bogata oferta finansowania zakupów, stabilna sytuacja podatkowa - to czynniki, które w największym stopniu wpływają na decyzje o nabyciu auta. Rosnącą tendencję sprzedaży odnotowała w lutym wyraźna większość marek, oferowanych na polskim rynku: spośród 42 dostępnych w Polsce zaledwie 8 odnotowało spadek miesięcznej sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem, a w ujęciu sumarycznym tylko 7 marek uzyskało mniejszy wynik niż rok wcześniej, przy czym uplasowały się one dopiero w trzeciej dziesiątce podsumowania. Od początku roku na polskim rynku przybyło 44 798 nowych samochodów osobowych, o 21,6% więcej niż rok wcześniej.Najpopularniejszą marką jest Toyota. Wynik miesięcznej sprzedaży japońskich aut wyniósł w lutym 2 785 sztuk, o 29,2% więcej niż przed rokiem, a łączny po dwóch miesiącach roku - 5 955 sztuk, co oznacza wzrost o 26,9%. Na drugiej pozycji znajduje się Skoda z minimalnie mniejszym od lidera wynikiem lutowej sprzedaży - 2 778 sztuk (31,8% wzrostu na przestrzeni roku), ale większą stratą w zestawieniu rezultatów skumulowanych: 5 588 sprzedanych aut. Trzecią lokatę zachował Opel, który sprzedał w lutym 2 126 swoich aut, o 17,9% więcej niż przed rokiem, a w ciągu dwóch miesięcy osiągnął wynik 4 377 sztukCzwarte miejsce zajmuje Fiat z wynikiem 2 109 aut w lutym, a 4 200 aut od początku roku. Pierwszą piątkę zamyka Ford, którego samochody kupiło w lutym 1 569 osób, o 8,1% więcej niż rok wcześniej, a w okresie styczeń-luty - 3 157 osób. Dwie kolejne pozycje na liście najchętniej kupowanych marek należą do: PeugeotA i RenaultA. O ile ten pierwszy producent odnotował większą sprzedaż zarówno miesięczną (1 277 sztuk, wzrost o 15,4%), jak i sumaryczną (2 956 sztuk, wzrost o 31,7%), o tyle drugi w lutym wykazał spadek (1 277 sztuk, -0,9%), a łącznie - stosunkowo niewielki wzrost: wynik 2 743 auta jest o 5,8% większy niż przed rokiem. Na ósmą lokatę awansował w ciągu miesiąca Volkswagen, sprzedany w lutym w ilości 1 213 aut (20,8% wzrostu), a od początku roku - w ilości 2 460 sztuk. Najwyższy w czołowej dziesiątce wskaźnik wzrostu sprzedaży - 46,3% - zapewnił marce zwiększenie udziału w rynku z 4,6 do 5,5%. Dziewiąte miejsce zajmuje trzeci producent znad Sekwany - Citroen, który w lutym znalazł 1 074 nabywców na swoje auta (wzrost o 6,2%), a łącznie w ciągu dwóch miesięcy roku sprzedał 2 331 samochodów, co oznacza ponad 17% wzrostu. Niemal tradycyjnie pierwszą dziesiątkę podsumowania zamyka Honda z wynikiem miesięcznej sprzedaży 829 aut, o 37,7% większym niż rok wcześniej, a sumarycznym w wysokości 1 742 auta, o 19,0% więcej niż przed rokiem. Honda opanowała 3,9% polskiego rynku. Poza czołową dziesiątką znalazło się wiele firm, których wysokie tempo wzrostu sprzedaży zasługuje na uwagę. Prawie 70-procentowy wzrost osiągnął SEAT (14. lokata, 951 aut); o 138% wzrosła sprzedaż Suzuki (15. lokata, 753 auta). Ponad 60-procentowy wzrost wykazują wyniki BMW (20. lokata, 379 sztuk), Alfa Romeo (24. lokata, 98 sztuk), a o 111% zwiększył sprzedaż Porsche (31. lokata, 38 sztuk).źródło: www.samar.pl