Najbardziej zawodne auta ostatnich 15 lat
Firma Warranty Direct od 15 lat zbiera dane dotyczące niezawodności samochodów. Z okazji 15. rocznicy działalności wykorzystano informacje pochodzące z 200 tys. polis ubezpieczeniowych i na ich podstawie utworzony został unikalny ranking niezawodności samochodów z ostatnich 15 lat. Ranking Warranty Direct stał się na przestrzeni tych lat rynkowym wyznacznikiem niezawodności samochodów, a o jego wartości zdecydował m.in. szeroki zakres uwzględnianych informacji, jak czynnik częstotliwości awarii samochodu, koszty napraw oraz wiek auta i jego przebieg. Zgodnie z panującą powszechnie opinią, zestawienie najlepszych pod względem niezawodności i kosztów naprawy zdominowały auta pochodzące z Japonii. Z kolei wśród najgorszych, czyli najczęściej psujących się samochodów, znajdziemy głównie modele... niemieckie, i to te z wyższej półki cenowej. Jednym z głównych powodów umieszczenia ich na samym dole listy są wysokie koszty napraw tych luksusowych i rzadkich aut. Przykładowo, słynące z niezawodności Porsche 911 znalazło się w niechlubnej, dolnej części listy, ze względu na średni koszt naprawy awarii sięgający w przeliczeniu aż 4,3 tys. złotych. Bo już sam współczynnik prawdopodobieństwa awarii dla modeli z ostatnich 15 lat wynosi 39 proc. Podobnie jest m.in. z modelami Mercedesa, którego sportowy SL psuje się rzadziej, niż wynosi średnia dla grupy najbardziej awaryjnych aut, ale koszt jego naprawy jest zdecydowanie wyższy, niż przeciętna w tej grupie. Prezentujemy zestawienie najmniej niezawodnych, czy też może najbardziej kosztownych w eksploatacji, samochodów na przestrzeni ostatnich 15 lat. W zestawieniu podany został współczynnik awaryjności, który pokazuje nie tyle prawdopodobieństwo awarii, ale również koszty napraw. Im niższy współczynnik, tym bardziej niezawodny samochód. Citroen XM - miejsce 10. Lata produkcji 1994-2000, współczynnik awaryjności: 438 Znajdź używane auto w dobrej cenie