To już trzecia generacja długich modeli marki Audi. Pierwsza pojawiła się pod koniec lat osiemdziesiątych. Najnowsza wersja miała oficjalną premierę podczas tegorocznego salonu samochodowego w Pekinie.

Pojazd ma długość 5267 mm i jest to o 130 mm więcej od poprzedniego modelu oraz rozstaw osi 3 122 mm. Dla porównania: BMW 7 ma 5 212 mm, Lexus LS 5 180 mm, Mercedes-Benz S-Klasa 5 226 mm i Jaguar XJ 5.247 mm.

Nadwozie oparte zostało na aluminiowej ramie przestrzennej ASF, która w porównaniu z konwencjonalnymi materiałami jest lżejsza aż o 40 proc. W celu zapewnienia maksymalnej ochrony przy wypadku słupek B wykonano z najbardziej wytrzymałej stali.

Standardem dla A8 L W12 quattro będą światła diodowe z przodu. Na nadwoziu zobaczymy też wiele ozdobnych elementów chromowanych, które mają podkreślać luksus.

Przedłużony rozstaw osi pozwolił na wygospodarowanie maksimum miejsca i zapewnienie najwyższego komfortu pasażerom zajmującym miejsca na tylnych siedzeniach. Fotele są regulowane we wszystkich kierunkach, podgrzewane z funkcją masażu. Za dopłatą można zamówić dwuczęściowy dach panoramiczny.

Nietypowy silnik W12 pojawił się w pierwszym seryjnym Audi w 2001 roku. Obecnie po modernizacji i obniżeniu emisji szkodliwych spalin będzie także oferowany w trzeciej generacji. Ma pojemność skokową 6.299 cm3, moc 500 KM (368 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 625 Nm przy 3250 obr./min. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,9 sekundy. Średnie zużycie paliwa według producent to 12 l/100 km. Warto dodać, iż ta jednostka napędowa ma masę 247 kg.

Współpracuje ona z ośmiostopniową przekładnią automatyczną i napędem czterech kół quattro, który podczas normalnej jazdy 60 proc. momentu obrotowego przekazuje na tylną oś.