- Lider polskiej klasy premium w 2024 r., Audi, może się pochwalić ponad 26 tys. zarejestrowanymi nowymi samochodami od stycznia do końca listopada. W tym czasie lider wśród marek luksusowych ma na koncie... 82 rejestracje
- W Polsce walka o portfele najbogatszych kierowców to wewnętrza walka marek z Włoch i Wielkiej Brytanii
- Liderem tego wyjątkowego segmentu okazało się Ferrari, które wyraźnie odskoczyło od bezpośrednich konkurentów. Bardzo blisko Włochów jest Bentley, ale należąca do VW brytyjska marka walczy o trochę innego klienta
- Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR już od dawna pokazują, że klasa premium umacnia się w Polsce coraz bardziej. Rośnie mocniej niż cały rynek. Od stycznia do końca listopada 2024 r. nad Wisłą zarejestrowano 117 tys. 641 nowych samochodów klasy premium. To o 18,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Co ciekawe, droższe marki zagarnęły dla siebie już 23,7 proc. całego rynku.
Drogie samochody w Polsce. Jakie marki najbardziej lubią Polacy?
Polska pod tym względem nie różni się znacząco od najważniejszych rynków Europy czy Stanów Zjednoczonych. Walka o pierwsze miejsce w klasie premium to wewnętrzna rozgrywka trzech marek z Niemiec. Na razie rok 2024 należy do Audi, które wyprzedza Mercedesa i BMW. Co ciekawe, wszyscy trzej producenci z Wielkiej Trójki są bardzo blisko siebie i liczba zarejestrowanych samochodów waha się od 24 do 26 tys. sztuk. Wszystko się może jeszcze zmienić.
Za plecami Niemców trwa zażarty pościg czwartego Lexusa za trzecim Volvo. Obie te marki mogą się pochwalić sprzedażą na poziomie odpowiednio 13 i 14 tys. samochodów. Kolejne marki w zestawieniu to już po kilka tysięcy rejestracji. A jak to wygląda w przypadku marek luksusowych? Tam operujemy na wielokrotnie niższych liczbach.
Przeczytaj także: Jaki kryzys? Klasa premium rośnie jak na drożdżach! Audi, Mercedes i BMW nie wezmą wszystkiego
Najdroższe samochody w Polsce. Ferrari liderem
Kiedy w przypadku Audi, Mercedesa i BMW mówimy o liczbach na poziomie 25 tys. rejestracji, to sprzedaż marek luksusowych liczona jest w kilkudziesięciu egzemplarzach. Żaden producent z tego szacownego grona nie przekroczył 100 sztuk.
Liderem jest Ferrari - w statystykach przybyło 82 sportowych samochodów z Maranello. Ferrari ma dość wyraźną przewagę nad rywalem, który uprzykrza im życie od dawna. Również włoskie Lamborghini cieszy się w 2024 r. mniejszym zainteresowaniem. Na polskie drogi wyjechało na razie "tylko" 62 samochodów tej marki. Z kolei Maserati, oczywiście także z Italii, może się pochwalić 46 rejestracjami. Wśród tych bardziej sportowych luksusowych samochodów Włosi wyraźnie wygrywają z Brytyjczykami. Polacy kupili 40 Astonów Martinów i 11 McLarenów.
Z kolei klasa tych najwygodniejszych i najbardziej luksusowych limuzyn i SUV-ów to już domena Wielkiej Brytanii. W 2024 r. zarejestrowano 79 Bentleyów i 18 Rolls-Royców. Tak prezentuje się aktualnie zestawienie najdroższych i najbardziej ekskluzywnych marek w Polsce:
- Ferrari - 82 zarejestrowanych szt.
- Bentley - 79 szt.
- Lamborghini - 61 szt.
- Maserati - 46 szt.
- Aston Martin - 40 szt.
- Rolls-Royce - 18 szt.
- McLaren - 11 szt.
Najdroższe samochody w Polsce. Ile tak naprawdę kosztują?
To wiedzą tylko sami posiadacze samochodów z tej listy. Marki luksusowe czasem podają wyjściową cenę swoich modeli, ale tak naprawdę nie ma ona żadnego znaczenia. Klienci takich samochodów uwielbiają je personalizować, a producenci słono ich za to podliczać. W tej klasie dla kierowców cena nie gra roli, a podbicie wyjściowej ceny o kilkaset tys. zł (albo i więcej) to żadne wydarzenie.